آفتاب

جهانگیری : برای واردات کالاهای اساسی محدودیتی وجود ندارد

جهانگیری : برای واردات کالاهای اساسی محدودیتی وجود ندارد

همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری گفت: هیچ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد و این کالاها به میزان لازم در حال ترخیص و تخلیه هستند.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران افزود: انتظار داریم دستگاه‌های ملی و استانی شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند که فعالان اقتصادی بتوانند با شرایط بهتری نسبت به صادرات و واردات کالا اقدام کنند. وی بیان داشت: هیچ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد و این کالاها به میزان لازم در کشور در حال ترخیص و تخلیه هستند.

معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: حتی برای سال ۹۸ نیز سفارش توسط بخش خصوصی به ثبت رسیده و منابع مورد نیاز آن نیز پیش‌بینی شده است. جهانگیری گفت: با وجود همه محدودیت‌های اعمال شده در تجارت خارجی کشور، تاکنون میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب بوده و نسبت به سال‌های قبل کاهش قابل توجهی نداشته است.

وی ابرازداشت: نشستی با مدیران و مسوولان گمرک برگزار خواهیم کرد تا ماندگاری کالا در گمرک هر چه بیشتر کاهش پیدا کند و با همکاری گمرکات و سازمان‌های ذیربط، کالاها هر چه سریع‌تر ترخیص شوند و در دسترس مردم قرار گیرند.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اهمیت استان‌های مرزی در واردات و صادرات کشور گفت: هرمزگان یکی از مهم‌ترین استان‌های مرزی است که حیات اقتصادی کشور به آن وابسته است.

وی با تاکید به برنامه ریزی‌های انجام شده برای توسعه بندر شهید رجایی گفت: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده این بندر قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی‌ها را پیدا خواهد کرد تا این شناورها بتوانند در بندر شهید رجایی عملیات تخلیه و بارگیری را انجام دهند.

کد N2030577

وبگردی