آفتاب
با انعقاد یک تفاهم نامه ؛

گسترش صنعت ماهی در قفس/ قفس در دریا مستقر می شود

گسترش صنعت ماهی در قفس/ قفس در دریا مستقر می شود

تفاهم نامه بین ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و سازمان شیلات در راستای گسترش صنعت ماهی در قفس منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باهدف توسعه فناوری‌ها و انتقال دانش فنی طراحی سازه، مدیریت تولید و ساخت، استقرار قفس در دریا، تولید بچه ماهی همچنین  روش‌های غذا دهی، همچنین مدیریت پرورش در سایت و ... تفاهمنامه مشترکی میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و سازمان شیلات به امضاء رسید. 

ضرورت توجه به منبع ارزشمند دریا، سوق دادن جوامع صیادی از صید و صیادی به سمت آبزی پروری پایدار، ایجاد فرصتهای جدید شغلی در زنجیره تولید ماهی در قفس، حفظ و افزایش ذخایر، توسعه پایدار زیست محیطی، تولید غذای سالم و افزایش بهره وری از دریا از جمله اولویت‌های این تفاهم‌نامه مشترک است. 

از دیگر اولویت‌های این تفاهم‌نامه مشترک می‌توان به عملیاتی شدن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در راستای طرح الگویی مزرعه پرورش ماهی در قفس با مشارکت شرکتهای تعاونی صیادی، ایجاد واحد پرورش ماهی در قفس استان‌هایی همچون گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان وسیستان وبلوچستان اشاره کرد.

 این تفاهم‌نامه به گسترش صنعت پرورش ماهی در قفس با ایجاد طرحهای الگویی و همچنین به بهره گیری از ظرفیت‌ها، توانمندیها، تجربه و امکانات داخلی و خارجی و تقویت تعاونیهای صیادی و توسعه اشتغال منجر خواهد شد.

کد N2030551

وبگردی