آفتاب

«سرو بالایِ سَهی» منتشر شد

«سرو بالایِ سَهی» منتشر شد

آلبوم «سرو بالایِ سَهی» به خوانندگی محمداسماعیل قنبری روانه­ بازار موسیقی شد.

به گزارش ایلنا، آلبوم «سرو بالایِ سَهی» به آهنگسازی و نوازندگی تار امیر شریفی و خوانندگی محمداسماعیل قنبری و نوازندگی تنبک حسین زمانی روانه­ بازار موسیقی شد.

این آلبوم که ساز و آوازی در حوزه­ موسیقی دستگاهی ایران است با رویکردی هنری و جدی و با نیت حفظ اصالت­‌های موسیقی کلاسیک ایرانی تولید شده است.

در دفترچه­ این آلبوم به قلم امیر شریفی که پیش از این آهنگسازی و تولید و نشر آلبوم‌­هایی چون «برافشان»، «چهارسو»، «حُزّان» و «مجموعه تصانیف عارف قزوینی »را در کارنامه­ دارد می­‌خوانیم:

امروزه با رشد فزاینده‌ی گرایشاتِ مردم پسند در موسیقی ایرانی، بیش از پیش شاهد رنگ باختن یکی از هنری­‌ترین اَشکال ارائه­‌ی موسیقی دستگاهی؛ یعنی ساز و آواز و در مقابل شاهد رونق کم سابقه­‌ی تصنیف و ترانه‌خوانی در موسیقی ایران هستیم؛ این نخستین ضرورتی است که ما را به طراحی و اجرای این ساز و آواز نسبتاً بلند ترغیب نمود.

امیر شریفی که عضو هیات علمی دانشکده­ موسیقی دانشگاه هنر است چهار قطعه برای این آلبوم ساخته و دو تصنیف از رپرتوار تصانیف قاجاری را برای این آلبوم تنظیم کرده­ است.

مراسم رونمایی این آلبوم با حضور عوامل تولید و اجرای زنده­ بخش­‌هایی از این آلبوم دوشنبه 19 آذر ساعت 20 در گالری آ واقع در خیابان کریم­خان­‌زند،خیابان آبان جنوبی کوچه­ اردشیر ارشد پلاک 7 برگزار خواهد شد.ورود برای علاقمندان آزاد است.

کد N2027609

وبگردی