آفتاب

خدمات قدیمی اپراتورها ارزش‌آفرین نیست / درآمدها از پیامک به صفر رسیده است

خدمات قدیمی اپراتورها ارزش‌آفرین نیست / درآمدها از پیامک به صفر رسیده است

رئیس سازمان تنظمیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورها باید خدمات جدیدی ارائه کنند چون خدمات قدیمی امروز ارزش‌آفرین نیستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین فلاح جوشقانی در سمینار هفته بیست و چهار اظهار کرد: بین 50 تا 90 درصد خدماتی که قبلا توسط اپراتورها انجام می‌شد دیگر مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و امروز مردم بیشتر به سمت خدمات opp رفته‌اند.

وی افزود: درآمد اپراتورها از پیامک در جهان به صفر رسیده است و این موضوع از تحولات خدمات icc حکایت دارد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: بنابراین لازم است اپراتورها خود را باز تعریف کنند و به جای مقابله با تحولات دنیای دیجیتال به تعامل با آن آماده شوند.

جوشقانی ادامه داد: براساس آمار میزان ارزش افزوده در صنعت‌های مختلف حدود 10 هزار میلیارد دلار است و صنایع عرصه سرگرمی، برق، حمل و نقل و تجارت الکترونیک بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه icc  باید تا 2 هزار میلیارد دلار ارزش افزوده ایجاد کنیم، گفت: در این زمینه تنها اپراتورها وظیفه ندارند و دیگر بخش‌ها نیز باید نقش ایفا کنند.

رئیس سازمان تظنیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه دیجیتالی شدن سازمان‌ها و کسب و کار نقش اساسی در تحول دیجیتال دارد، گفت: این موضوع از سال 2012 میلادی به شدت مورد توجه کشورها بوده  و آنها سعی کردند تا با این استراتژی خود را با تحولات امروز بازطراحی کنند.

وی افزود: کشورهایی که از این استراتژی استقبال کردند با افزایش 9 درصدی درآمد، افزایش 12 درصدی حجم بازار و افزایش 26 درصدی سودآوری روبرو شدند.

جوشقانی ادامه داد: ما هم در رگولاتوری در حال ارائه طرح‌های جدید هستیم تا بتوانیم نگاه‌مان را تغییر داده و با مقررات‌زدایی و تحصیل‌گری تحولات لازم را ایجاد کنیم.

کد N2027493

وبگردی