آفتاب

آماده راه اندازی مراکز آموزشی کاربردی هستیم/فعالیت ۵۵۰ مرکز آموزشی علمی کاربردی در کشور

آماده راه اندازی مراکز آموزشی کاربردی هستیم/فعالیت ۵۵۰ مرکز آموزشی علمی کاربردی در کشور

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه علمی کاربردی آماده همکاری با سازمان ها، نهادها و مراکز صنعتی و تجاری برای راه اندازی مراکز آموزشی کاربردی است.

به گزارش ایسنا، محمد علی اخوان بهابادی در نشست با روسای مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های نسبی هرمزگان بویژه در بخش خدمات دریایی، صنایع معدنی و بخش تجاری می‌توان واحدهای تخصصی در این بخش‌ها راه اندازی کرد.

وی افزود: رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروهای مهارتی برای حرفه‌ها و شغل‌های گوناگون است و اکنون ۵۵۰ مرکز آموزشی علمی کاربردی در کشور فعال است.

اخوان بهابادی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم بر افزایش سهم آموزش‌های مهارتی تاکید شده و درپایان برنامه ششم در سال ۱۴۰۰ باید سی درصد از آموزش عالی یعنی هفتصد هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی مشغول به تحصیل باشند که این شمار اکنون ۳۱۸ هزار نفر است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸ پیشنهاد شده که ۳۰ درصد از شهریه دانشجویان علمی کرابردی از بودجه دولتی تامین شد که اگر در مجلس تصویب شود، می‌تواند کمک خوبی برای گسترش رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی باشد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان ۹ مرکز آموزشی فعال با بیش از شش هزار دانشجو دارد و از زمان راه اندازی این دانشگاه در سال ۱۳۸۱ تا کنون بیش از ۳۳ هزار نفر از این دانشگاه در هرمزگان فارغ التحصیل شده اند.


انتهای پیام

کد N2026579

وبگردی