آفتاب
وزیر خارجه بحرین:

قطر پلی برای بازگشت به شورای همکاری باقی نگذاشته است

قطر پلی برای بازگشت به شورای همکاری باقی نگذاشته است

خالد بن احمد آل خلیفه در تازه ترین موضع گیری علیه دوحه، گفت که قطر پل های بازگشت به شورای همکاری خلیج فارس را پشت سر خود خراب کرده و حضور یا عدم حضور دوحه در اجلاس آتی این شورا تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر خارجه بحرین در سخنانی گفت که قطر پل های بازگشت به شورای همکاری خلیج فارس را پشت سر خود خراب کرده است.

«خالد بن احمد آل خلیفه» در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط و در آستانه اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که قرار است روز یکشنبه آینده به میزبانی عربستان برگزار شود، گفت: شرایط همان است و ما از آن دست نخواهیم کشید چرا که این شرایط مبتنی بر قوانین بین المللی و اصل حسن همجواری و احترام است و در اصل بر توافقی که در عهد ملک عبدالله بن عبدالعزیز امضا شده بود، استوار است.

وی افزود: چیزی که من می بینم این است که قطر تمام پل های بازگشت را خراب کرده و پلی برای بازگشت به شورا باقی نگذاشته است. شورا باید با واقعیت مواجه شود چرا که مطالبات (از قطر) اجرا نشده است. ما خواهان جدیت و ضمانت هایی هستیم که دوحه را تحت نظارت و ذره بین قرار می دهد. در این صورت درها را نخواهیم بست اما این بار با توافقی جدید که ساختار جدیدی نیز دارد.

وزیر خارجه بحرین همچنین حضور یا عدم حضور قطر در اجلاس آتی سران کشورهای شورای همکاری را مساوی دانسته و افزود که افزایش تنش ها از سوی قطر حل بحران را دشوار کرده است و نشستن پشت میز مذاکره نیز امری است که بارها امتحان شده است.

گفتنی است که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کرده اند.

این در حالی است که ملک سلمان به صورت رسمی از امیر قطر برای شرکت در اجلاس آتی سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که قرار است 9 دسامبر جاری (18 آذر) در ریاض پایتخت عربستان برگزار شود، دعوت به عمل آورد.

وزیر خارجه بحرین در خصوص ایران نیز همانند گذشته، مدعی تلاش تهران برای برهم زدن امنیت بحرین شد و ادعا کرد قایق‌های ایرانی اقدام به انتقال مواد منفجره به بحرین کرده‌اند.

کد N2026497

وبگردی