آفتاب

برگزاری کنفرانس بین‌المللی ندای حمایت از قدس در اردن

برگزاری کنفرانس بین‌المللی ندای حمایت از قدس در اردن

اردن از برگزاری کنفرانس بین‌المللی به منظور مشاوره و رایزنی برای یاری مسجد مبارک «الأقصی» و حمایت از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم،‌ اردن امروز- دوشنبه- از برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی در تاریخ بیستم ماه جاری میلادی با عنوان ندا برای مسجد مبارک الاقصی خبر داد.

این خبر در بیانیه مطبوعاتی «عبدالناصر أبوالبصل» وزیر اوقاف و امور اسلامی و مقدسات اردن مطرح شده است.

بر اساس این بیانیه، کنفرانس مذکور با نظارت دربار پادشاهی و همکاری با پارلمان برگزار می­‌شود.

أبوالبصل گفت: «جنایت­‌ها و هتک حرمت­‌های فراوان و همه روزه به مسجد الاقصی احساسات هر فرد مسلمان و عرب را جریجه‌دار می‌­کند».

وی در ادامه گفت: «افزایش بی‌سابقه این نوع تجاوزها به مسجد الاقصی در دوره اخیر نسبت به وجود طرح نابود کننده قدرت موجود در سرزمین­‌های اشغالی به منظور تغییر وضعیت تاریخی و قانونی حاکم به وضعیتی مبهم و نامطلوب هشدار می­‌دهد».

وزیر اوقاف اردن افزود: «ما در اردن و به حکم توصیه‌­های هاشمیه برای قدس و مقدسات به نیابت از دو امت عربی و اسلامی وظیفه خود می‌­دانیم که با برگزاری کنفرانس بین‌المللی، امت و تمام جهانیان را از خطر جنایت­‌های رژیم صهیونیستی در قدس، یکی از مقدسات اسلام، ‌نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف آگاه کنیم».

وی گفت که وزارت اوقاف به حکم مسئولیت دینی و اداری خود در اوقاف قدس و مسجد الاقصی به برگزاری این کنفرانس بزرگ بین‌المللی با مشارکت فراگیر داخلی،‌ عربی و بین‌المللی به منظور بحث و رایزنی برای یاری مسجد الاقصی و ایستادن پشت رهبری هاشمیه در حمایت از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی فرا می­‌خواند.

خبرگزاری آناتولی از طریق منبعی آگاه در وزارت اوقاف اردن  مطلع شد که ترکیه با هیأتی عالی‌رتبه یکی از برجسته­‌ترین کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس خواهد بود.

 

کد N2023604

وبگردی