آفتاب

جزئیات برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه

جزئیات برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران از برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مرتضی موسی‌خانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره از مسابقات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت واحد قزوین و همکاری واحد برون‌مرزی امارات متحده عربی، واحد بین‌المللی کیش و سازمان مناطق آزاد کیش از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه جاری برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران ادامه داد: این مسابقات در ۲۲ لیگ شامل لیگ‌های امدادگر، انسان‌نما در سایزهای کودک، نوجوان و بزرگسال، ربات‌های فوتبالیست، ربات‌های استاندارد پلت فرم، ربات‌های خانگی، ربات‌های صنعتی، شبیه‌ساز امداد و نجات، شبیه‌ساز دوبعدی و سه‌بعدی، ربات‌های مجازی، نمایش دانش‌آموزی و بزرگسالان، نمایش‌های بزرگسالان و دانش‌آموزی با حضور دو هزار و ۵۰۰ شرکت کننده در قالب ۲۲۰ تیم از ۱۴ کشور آسیایی و اقیانوسیه در محل نمایشگاه بین‌المللی کیش و واحد امارات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تیم‌های برگزیده از بین ۸۰۰ تیم رباتیک از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه، استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی، سنگاپور، مالزی، اندونزی، تایلند، ترکیه، افغانستان و امارات برای حضور در این دوره از مسابقات انتخاب شده‌اند.

موسی‌خانی با بیان اینکه این مسابقات در دو رده دانش‌آموزی و بزرگسالان برگزار می‌شود، گفت: مسابقات دانش‌آموزی از ۱۴ تا ۱۸ آذر و افتتاحیه رسمی و مسابقات بزرگسالان از ۱۶ آذر و همزمان با روز دانشجو آغاز شده و تا ۱۸ آذر ادامه خواهد شد. بازدید از مسابقات نیز برای عموم آزاد خواهد بود.

برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران افزود: برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی یکی از برنامه‌های جانبی دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه است که با حضور اساتید و صاحب‌نظران حوزه هوش مصنوعی و با سخنرانی پروفسور ایشی از متخصصان این حوزه و ارائه ۱۴ مقاله برجسته هوش رباتیک روز دوشنبه، ۱۹ آذر برگزار خواهد شد.

دکتر موسی‌خانی در پایان گفت: برپایی «قلعه خلاقیت» با محوریت رباتیک، کار جدیدی است که در این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز از استان هرمزگان و جزیره کیش برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N2022733

وبگردی