آفتاب

سازمان بسیج اساتید و معاونت علمی تفاهمنامه همکاری منعقد کردند

سازمان بسیج اساتید و معاونت علمی تفاهمنامه همکاری منعقد کردند

تفاهم نامه ای در راستای ایجاد بسترهای لازم برای متکی نبودن به اقتصاد نقتی بین سازمان بسیج اساتید و معاونت علمی و فناوری منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی زارعی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و معاونت علمی و فناوری ضمن تبیین رویکردها و برنامه های اصلی سازمان بسیج اساتید کشور در نگاه مسئله محور به برنامه ها و کارکرد اندیشکده ها گفت: معاونت علمی به‌عنوان پیشگام الگوی توسعه درون‌زا و دانش بومی است؛ با توجه به رسالت معاونت علمی شاهد حرکت از سوی توسعه نفت پایه به سمت الگوی توسعه درون‌زا و دانش بومی است. 

زارعی بابیان اینکه انقلاب را نمی‌توان با نفت گسترش داد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت چهل سالگی انقلاب اسلامی و ورود به پنجمین دهه خود  تمرکز بر پایه نفت محور را رد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امریکا با جغرافیای ایران مشکل دارد، گفت: امریکا بارها اعلام کرده است که با مردم ایران مشکلی ندارد و بحث بین دولت و حکومت است ولی ما واقفیم با توجه به اینکه ایران تقاطع بین سه قاره است و از طرفی 50 درصد نفت جهان از این منطقه صادر می‌شود چشم به جغرافیای ایران دارد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: برای امریکا پیشرفت نفت مهم است، لذا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بسیج اساتید کشور در نظر دارد با ایجاد بسترهای لازم این دست را از روی منابع کشور کوتاه کند ؛ همچنین انقلاب ایران را از پایه اقتصاد متکی بر پایه نفت محور کوتاه کند. 

به گزارش مهر، تفاهم‌نامه مشترک ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با سازمان بسیج اساتید کشور به‌منظور کمک به توسعه و ارتقای مبانی نظریه‌پردازی در حوزه‌های علم و فناوری داخل و خارج ایران و آگاه‌سازی اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور با پیشرفته‌ترین دستاوردهای علمی و فناوری و در راستای رویکرد حل مسئله به معضلات کشور و همچنین با عنایت به اهمیت مقوله توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور و روایت گری فتوحات جهاد علم و فناوری که از تأکیدات رهبر مقام معظم انقلاب اسلامی منعقد شد.

همچنین در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی سازمان بسیج اساتید کشور به پاس زحمات معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در قدرت یافتن کشور و تبدیل نظام دانایی و غیر نفت پایه در کشور به سورنا ستاری اهدا شد که در بخشی از متن آن اینگونه آمده است: «جنابعالی در مجموعه محترم هیئت دولت از دغدغه مندان ضرورت گذار از رویکرد نفت پایگی، الگوی رشد و توسعه ایران و متمرکز بر سرمایه انسانی مولد و بسط شرکت های دانش بنیان می باشید. از این رو سازمان بسیج اساتید کشور به نمایندگی از استادان بسیجی کشور با اهدای این لوح و هدیه معنوی از تلاشها و تکاپوی فکری شما در این حوزه گفتمانی قدردانی می شود.»

کد N2022628

وبگردی