آفتاب

حضور 5 سرمربی تیم ملی در لیگ برتر

حضور 5 سرمربی تیم ملی در لیگ برتر

5 سرمربی سابق تیم ملی هم اکنون در لیگ برتر مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، افشین قطبی روز گذشته به عنوان سرمربی جدید فولاد انتخاب شد و قرار است از هفته آینده کارش را روی نیمکت این تیم شروع کند.

حضور قطبی با سابقه حضور در تیم ملی و البته قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر  قطعاً به جذابیت لیگ می‌افزاید و حضور او در کنار نام‌های بزرگ دیگری که در حال حاضر در لیگ برتر هستند می‌توانند به داغ‌تر شدن تنور مسابقات کمک کنند.

نکته جالب در مورد مربیان حاضر در لیگ برتر حضور 5 سرمربی با سابقه هدایت تیم ملی کشورمان است که هر کدام در مقطعی در جایگاه امروز کی‌روش نشسته بودند.

برانکو ایوانکوویچ نفر اول این فهرست است که از سال 2002 تا 2006 هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. برانکو بعد از جام جهانی کره و ژاپن به تیم ملی اضافه شد و پس از جام جهانی 2006 از این مسئولیت کنار رفت. برانکو پیش از سرمربیگری در تیم ملی در کادرفنی بلاژویچ هم حضور داشت و به عنوان دستیار در تیم کشورمان بازی می‌کرد.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی موفق این روزهای سپاهان شخصی بود که بعد از برانکو روی نیمکت تیم ملی نشست. او بعد از جام جهانی 2006 سرمربی تیم ملی شد و کارش را تا پایان جام ملت‌های آسیا 2007 ادامه داد و پس از آن کنار گذاشته شد.

علی دایی، سرمربی کنونی سایپا پس از قلعه‌نویی روی کار آمد و از ساعت 2008 تا 2009 در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و پس از شکست مقابل عربستان از سمت خود کنار رفت.

افشین قطبی هم کسی بود که جای دایی را گرفت و قرار بود با شناختی که روی کره جنوبی و شمالی دارد ایران را راهی جام جهانی کند ولی موفق نبود و خیلی زود کنار رفت.

در این میان علیرضا منصوریان، سرمربی حال حاضر ذوب آهن علاوه بر دوره‌ای که هدایت تیم امید را بر عهده داشت، یک بازی روی نیمکت تیم ملی نشست. بازی دوستانه با روسیه که با پیروزی یک بر صفر ایران همراه بود و گل ایران را محمدرضا خلعتبری به ثمر رساند. پس از آن بود که کی‌روش وارد فوتبال ایران شد و تا کنون در این سمت باقی مانده است.

کد N2021336

وبگردی