آفتاب

فروش ۷ میلیاردی خدمات و فناوری در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان

فروش ۷ میلیاردی خدمات و فناوری در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از فروش هفت میلیارد تومانی خدمات و فناوری در مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدعلی نادر دهقانی الوار در بازدید مهندس گودرز امیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه فناوری حوزه خوبی در استان است که می‌توان به آن ورود پیدا کرد، اظهار کرد: در حوزه فناوری دانشگاه‌ها و به‌طور کلی استان دیر ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه اولین مرکز دانشگاهی که به حوزه فناوری استان ورود پیدا کرد، جهاد دانشگاهی واحد لرستان در سال ۸۹ بود، ادامه داد: همچنین اولین مرکز رشد استان را نیز جهاد دانشگاهی لرستان در این سال راه‌اندازی کرد.

دهقانی‌الوار تصریح کرد: مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان در عرصه فناوری ورود جدی خود را در سال ۹۲ آغاز کرده و مرکزی عمومی و شامل کشاورزی ، گیاهان دارویی، فناوری اطلاعات و... بوده، ولی بیشتر تاکیدمان در حوزه فناوری اطلاعات بوده است که اشتغال خوبی داشته و حجم عظیمی از جوانان در این حوزه متقاضی بوده‌اند که از این خدمات استفاده کنند.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه ۴۰ واحد فناور با میانگین ۶ عضو در این مرکز حضور دارند که ۱۲ واحد در مجموعه مستقر هستند و مابقی نیز از سایر خدماتی همچون مشاوره و مالی این نهاد بهره می‌گیرند.

دهقانی‌الوار تاکید کرد: جهاد دانشگاهی از این واحدها حمایت‌های مالی مختلفی انجام می‌دهد که این تسهیلات پرداختی بدون بهره و سود است.

وی کار کردن با فناوران را لذت بخش و مورد افتخار دانست و با بیان اینکه از سال ۹۶ و تاکنون در مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان و با تلاش فناوران ۷ میلیارد تومان خدمات و فناوری به فروش رسیده است، عنوان کرد: هم‌اکنون نیز در شرف انعقاد قراردادی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و تولید فعالیت‌های متنوع و کار شاخص باید در لرستان صورت گیرد.

وی گفت: مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان به لحاظ مالی و فضای فیزیکی مشکلی ندارد و آمادگی لازم برای حمایت از ۵ برابر این واحدها را داریم.

دهقانی‌الوار بیان کرد: در حال حاضر دو شرکت در مرکز جهاد دانشگاهی استان دانش‌بنیان هستند.

انتهای پیام

کد N2020423

وبگردی