آفتاب

پیش‌بینی تداوم روند کاهشی قیمت ارز

پیش‌بینی تداوم روند کاهشی قیمت ارز

همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی گفت: روند کاهش قیمت ارز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی در پایان نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران درخصوص کاهش روند قیمت دلار گفت: پایه و اساس بازار نشان می‌دهد که ارز به سمت تعادل حرکت می‌کند و این روند خوب است. ما از مردم می‌خواهیم به ارز به عنوان یک دارایی و ابزار سرمایه‌گذاری نگاه نکنند.  

وی با بیان اینکه روند بازار ارز خوب است، اظهار داشت: صادرکنندگانی که به آنها معافیت دادیم ارزهای خود را عرضه می‌کنند که این کار در بازار تاثیر دارد و ان‌شاء‌الله بازار به تعادل واقعی می‌رسد.  

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که قیمت ارز تا چه میزان پایین می‌آید؟ تصریح کرد: تا هر کجا که فعالان بازار اراده کنند، روند کاهش قیمت ارز ادامه پیدا می‌کند. ما امیدواریم با تعادلی که میان عرضه و تقاضا وجود دارد، روند کاهش قیمت ادامه پیدا کند.

همتی درخصوص قیمت واقعی دلار از نظر بانک مرکزی خاطرنشان کرد: این از سوالاتی که نباید به آن پاسخ داد. قیمت بازار خود را نشان می‌دهد. کشور باید وارد رونق شود و امیدواریم با کاهش نرخ تورم، قیمت ارز نیز کاهش یابد.

وی درباره وام مسکن نیز تصریح کرد: باید در بخش مسکن شاهد توسعه جدی باشیم. برای سال آینده پیش‌بینی جدی داشته باشیم. منابع تامین مالی برای بخش مسکن از مسائل مهمی است که در بانک در حال بررسی آن هستیم.

کد N2019952

وبگردی