آفتاب

شانس خوبی برای توافق میان آمریکا و چین وجود دارد

شانس خوبی برای توافق میان آمریکا و چین وجود دارد

دیدار رهبران چین و آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین می‌تواند نقطه عطفی برای پایان تنش‌ها میان پکن و واشنگتن باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، تعرفه‌های یک‌جانبه متعددی را بر واردات کالا از چین اعمال کرده است. حال باید دید که آیا وی می‌تواند پیروز این جنگ تجاری باشد یا نه. 

رئیس‌جمهوری آمریکا بناست روز شنبه در آرژانتین با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین، روبه‌رو شود. «لری کادلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید، روز گذشته -سه‌شنبه- گفت که این دیدار می‌تواند در بهبود روابط دو کشور مؤثر باشد. 

دیدار رهبران دو اقتصاد برتر جهان در حالی صورت می‌گیرد که ترامپ بر بیش از ۲۰۰ میلیون دلار واردات کالاهای چینی تعرفه وضع کرده است و میزان آن را از ۱۰ به ۲۵ درصد رسانده است. 

کادلو در رابطه با بی‌میلی چین برای تن دادن به خواسته‌های ترامپ گفت: «می‌دانم که رئیس‌جمهوری بسیار ناامید شده است.» وی دیدار روز شنبه را فرصتی برای «بهبود روابط» نامید، البته «اگر رئیس‌جمهوری چین بتواند پس از ماه‌ها گفت‌وگوهای ناامیدکننده، ایده‌های تازه‌ای را پیش بکشد.»

وی ادامه داد: «شانس خوبی برای توافق میان دو طرف وجود دارد». این مقام آمریکایی در عین حال تاکید کرد که چین «باید تلاش‌های بیشتری» برای پایان دادن به جنگ تجاری انجام دهد. 

مشاور اقتصادی کاخ سفید افزود: «ممکن است رئیس‌جمهوری چین در دیدار با ترامپ حرف‌های بسیاری برای همکاری‌های دوجانبه داشته باشد. امیدوارم چنین شود. همه امیدواریم که بتوانیم از این بن‌بست بیرون بیاییم. اما در حال حاضر چنین چشم‌اندازی وجود ندارد.»

 

 

 

کد N2019490

وبگردی