آفتاب

هزینه تصمیمات رئیس‌جمهور آمریکا در بازار انرژی/ ترامپ دیدگاه منسوخ شده‌ای درباره قیمت‌ نفت دارد

هزینه تصمیمات رئیس‌جمهور آمریکا در بازار انرژی/ ترامپ دیدگاه منسوخ شده‌ای درباره قیمت‌ نفت دارد

اویل پرایس در مقاله‌ای عواملی را که باعث کاهش قیمت نفت و تضعیف صنعت نفت آمریکا شده است را بررسی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، ترامپ اخیرا به دلیل اینکه توانست قیمت نفت را کاهش دهدبه خود می‌بالد. درست است که اقدامات ترامپ به کاهش قیمت نفت کمک کرده است، اما هزینه‌ای هم برای آن پرداخت شده است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. در این گزارش به هزینه اقدامات ترامپ پرداخته شده است:

اول؛ جنگ تجاری با چینکه  منجر به توقف واردات نفت ایالات متحده شد. پیش از آن، تولیدکنندگان نفت ایالات متحده که روزانه یک میلیون بشکه به چین منتقل می‌کردند، این بازار را از دست دادند. از دست دادن بازارچین به تولیدکنندگان نفت ایالات متحده آسیب رساند.

دوم؛ تحمیل تحریم‌هایی علیه ایرانکه صادرات نفت ایران را متوقف کرد، در نتیجه ترامپ، عربستان سعودی را متقاعد کرد تا نفت بیشتری را برای جبران کسری نفتی ایران تولید کند.

سوم؛ معافیت‌های نفتی؛ترامپ اعلام کرد که به چند کشور اجازه می‌دهد تا واردات نفت ایران را ادامه دهند. از جمله این کشورها، چین بود که به این معنی است که تولیدکنندگان نفت ایالات متحده این بازار را به ایران واگذار کردند.

عربستان سعودی به  تولید بیش از حد نفت در بازار پرداخت. در نتیجه قیمت نفت به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما ریاض قول داده است که تولید را کاهش دهد. آنها همچنین با کشورهای دیگر همکاری می‌کنند تا این کاهش تولید را مدیریت و مهندسی کنند.

دیدگاه‌ها و اقدامات ترامپ شاید ۱۰ سال پیش مناسب بود، زمانی که ایالات متحده تنها واردکننده نفت بود و  روزانه ۱۳ میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی انتقال می‌داد اما در تابستان امسال، واردات خالص ایالات متحده به کمتر از دو میلیون بشکه رسید و در چند سال آینده به صفر می‌رسد.

ترامپ دیدگاه منسوخ شده‌ای را درباره قیمت‌های نفت دارد. اگر او بخواهد صنعت نفت قوی ایالات متحده را احیا کند، باید نفوذ عربستان سعودی را به طور فزاینده‌ای به حاشیه براند و باید روند تضعیف صنعت نفت آمریکا را متوقف کند.

کد N2018819

وبگردی