آفتاب

حفاری بیش از 126 هزار متر چاه‎های نفت و گاز در 8 ماه نخست امسال

حفاری بیش از 126 هزار متر چاه‎های نفت و گاز در 8 ماه نخست امسال

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از تحقق 126 هزار و 899 متر حفاری چاه های نفت و گاز در هشت ماه سال جاری بوسیله ناوگان این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از شرکت ملی نفت ایران، محمد آل خمیس گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه، 98 حلقه چاه حفر و تکمیل شد و برای بهره برداری در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفت.

وی افزود: از این تعداد چاه 44 حلقه توسعه ای و 54 حلقه تعمیری بوده است که 67 حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و 2 حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفر و تکمیل شده است.

آل خمیس اظهار کرد: در مدت پیش گفته همچنین 6 حلقه چاه در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره، 13 حلقه در طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و 10 حلقه در قالب پروژه ای حفاری شده است.

سرپرست معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری گفت: براساس قرارداد میان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این مدت عملیات حفاری 2 حلقه چاه اکتشافی با کاربست دکل های 32 و 33 فتح کلید خورد که حفر این چاه ها هم اکنون با انجام 2727 متر حفاری در حال اجراست.

وی افزود: با تلاش مستمر کارکنان سختکوش این شرکت در بخش های عملیاتی، فنی و پشتیبانی در هشت ماه گذشته حفاری 9 حلقه چاه،  75 روز زودتر از برنامه پیش بینی شده از سوی کارفرما به اتمام رسیده است که از نظر اقتصادی ارزش بالایی دارد.

آل خمیس یادآور شد: شرکت ملی حفاری ایران 73 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ملکی دارد که از این تعداد 70 دکل خشکی در اقصی نقاط نفتخیز کشور مستقر  و سه دکل دریایی در آب های خلیج فارس مستقر هستند.

کد N2018765

وبگردی