آفتاب

ضرورت بازگشت هفت‌تپه‌ای‌‌ها به محل کار/مطالبات کارگران در دست پیگیری‌ست

ضرورت بازگشت هفت‌تپه‌ای‌‌ها به محل کار/مطالبات کارگران در دست پیگیری‌ست

کریم یاوری از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه خواست تا با توجه به دریافت دستمزد ماه دوم به محل کارگاه بازگشته و نسبت به انجام بازسازی بخشی از کارگاه و برداشت محصول اقدام کنند.

کریم یاوری (نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)که چندی پیش برای حل مشکلات کارگران هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز به خوزستان رفته بود، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: روز دوشنبه (5 آذر) بعد از ظهر مرحله دوم دستمزد کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به حساب آنان واریز شد.

وی افزود: از آنجا که کاشت سال جاری با زحمت کارگران عزیز صورت پذیرفته و با توجه به دریافت دستمزد ماه دوم لازم است که کارگران به محل کارگاه برای انجام بازسازی بخشی از کارگاه به محل کارگاه مراجعه و در فصل برداشت نیشکر، حاصل دسترنج خود را برداشت تا با استحصال شکر و فروش مابقی مطالبات قانونی کارگران پرداخت شود.

این نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه به دستور وزیر کار تمامی مطالبات قانونی کارگران ازجمله تشکیل تشکل رسمی و قانونی کارگری، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل که برای دسته‌ای از کارگران اجرا نشده و سایر موارد در دست پیگیری است، اظهار کرد: به توجه به اینکه کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نسبت به کارفرما در بی‌اعتمادی به سر می‌برند، موضوع واگذاری شرکت نیز به مراجع ذیصلاح گزارش شده است. کارگران باید از طریق مراجع ذیصلاح نظارتی و وزارت اقتصاد و دارایی برای اثبات عدم اهلیت کارفرما اقدام کنند.

کد N2018272

وبگردی