آفتاب

باید تصمیمی قاطع در برابر عادی‌سازی روابط برخی از کشورها با صهیونیست‌ها گرفته شود

باید تصمیمی قاطع در برابر عادی‌سازی روابط برخی از کشورها با صهیونیست‌ها گرفته شود

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: متاسفانه می‌بینیم که امروز برخی از حاکمان کشورهای اسلامی و عربی گستاخانه با علم این‌که مردم و نخبگان جلوی آنها نمی‌ایستند و می‌توانند کار خود را به پیش ببرند در صدد عادی‌سازی روابط‌شان با اسرائیل هستند.

خالد قدومی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی در ارتباط با تلاش بنیامین نتانیاهو برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی و عربی و همراهی حاکمان برخی از این کشورها با این تصمیم رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نتانیاهو در این زمینه تصمیم خود را گرفته و این برای ما مهم نیست و آنچه که برای ما مهم است تصمیماتی است که خود ما در جهان اسلام در برابر این موضوع اتخاذ می‌کنیم.

وی با بیان این‌که نتانیاهو بعد از این همه کشتار و قتل عام و همچنین محاصره غزه به صورت وقیحانه و گستاخانه اعلام می‌کند که درصدد عادی‌سازی روابط خود با کشورهای عربی و اسلامی است، گفت: باید بررسی کنیم که چه عاملی باعث شده که چنین موضوعی را اینقدر وقیحانه اعلام کند و در پی تحقق آن باشد.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان این‌که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع آن است که نخبگان سیاسی و مذهبی در کشورهای عربی و اسلامی چندان دیگر این موضوع برایشان مهم نیست و فاقد قدرت لازم هستند که بخواهند مردم کشورشان را علیه تصمیمات خطا و ناصواب حاکمان‌شان بسیج کنند و بشورانند، تصریح کرد: این در حالی است که پیش از این هر مسئول و حاکمی با استعمارگران رابطه برقرار می‌کرد مردم به این تصمیمات اعتراض می‌کردند و در مقابل این تصمیمات ناصواب می‌ایستادند، ولی متاسفانه امروز تعدادی از حاکمان کشورهای عربی و اسلامی، گستاخانه با علم این‌که از مردم و نخبگان کسی نیست که جلوی آنها بایستد کار خود را به پیش می‌برند.

قدومی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی چون نقش احزاب کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همچنین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران با محوریت قدس، اظهار کرد: این نیاز وجود دارد که در این نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها یک تصمیم قاطع در قالب یک برنامه‌ریزی عملی در برابر عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای اسلامی و عربی با صهیونیست‌ها گرفته شود.

نماینده جنبش حماس در تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با وضعیت به وجود آمده در کابینه رژیم صهیونیستی و استعفای لیبرمن از این کابینه بعد از صلح اسرائیلی‌ها با حماس، اظهار کرد: آنچه که اتفاق افتاد موضوع صلح نیست، بلکه در سال 2014 در ارتباط با ایجاد آتش‌بس توافقی حاصل شده بود که رژیم صهیونیستی آن را نقض کرد. مقاومت صهیونیست‌ها را به خاطر نقض این آتش‌بس مجازات کرد و هدف آنها را ناکام گذاشت. در همین چارچوب نتانیاهو ناچار شد که میانجی‌گرانی‌ را به منظور تثبیت آتش‌بس 2014 اعزام کند.

وی با بیان این‌که الحمدالله جریان مقاومت، عملیات بزرگ امنیتی که صهیونیست‌ها می‌خواستند در منطقه غزه انجام دهند را کشف و برملا کرد، گفت: همین موضوع و مجبور شدن صهیونیست‌ها به بازگشت به آتش‌بس موجب شد که آنها از نظر امنیتی و سیاسی دچار مشکلاتی شوند. در واقع جریان مقاومت و موضع پرصلابت آن یک چالش جدی را برای صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

نماینده جنبش حماس در تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست هیاتی از حماس طی روزهای آتی به تهران سفر کند، اعلام کرد: برای شرکت در کنفرانس وحدت هیاتی از حماس به تهران سفر کرده است و قرار است در آینده نیز هیاتی از پارلمان فلسطین و یک شخصیت برجسته پارلمانی فلسطین به تهران سفر کند.

انتهای پیام

کد N2017533

وبگردی