آفتاب

برای فعالیت‌های برون مرزی حفاری هدفگذاری کرده‌ایم

برای فعالیت‌های برون مرزی حفاری هدفگذاری کرده‌ایم

مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت تامین نیازهای خود از محل تولیدات ساخت داخل را در اولویت کار دارد و حمایت از سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات و شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور و بویژه استان خوزستان را برای خود وظیفه و تکلیف می داند .

به گزارش ایلنا از شرکت ملی نفت ایران، سید عبدالله موسوی  در نشست خبری با اشاره به اینکه این شرکت 73 دستگاه حفاری شامل 70 دکل خشکی و سه دکل دریایی ملکی دارد، گفت: چینش این دستگاه ها هر ساله بر اساس برنامه تولید که از سوی شرکت ملی نفت ایران تبیین و ابلاغ می شود، شکل می گیرد.

این مقام مسئول افزود: شرکت ملی حفاری ظرفیت بالایی برای ارایه عملیات حفاری و خدمات جانبی در کشور و خارج از کشور دارد و هم اکنون بخش عمده نیازهای صنعت نفت در این زمینه توسط ملی حفاری تامین و ارایه می شود.

وی در پیوند با این مطلب به برنامه های توسعه ای شرکت در جهت حضور در بازارهای بین المللی اشاره و اظهار کرد: در زمان حاضر در این ارتباط بازاریابی مشترک در داخل و خارج کشور در جریان است و در آینده خبرهای خوبی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد .

موسوی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران از ردیف های بودجه دولت استفاده نمی کند، گفت: این شرکت هزینه های جاری خود در ارتباط با حقوق و دستمزد و تهیه و نگهداشت تجهیزات را از محل کارکرد خود تامین می کند و لذا باید با کار و تلاش مضاعف و گسترش فعالیت ها از داشته های خود استفاده به عمل آورد.

رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران افزود: این شرکت همسو با ارایه خدمات در سطح مناطق عملیاتی خشکی و دریایی، برنامه تعمیرات اساسی (اورهال) و روز آمد سازی دستگاه ها و تجهیزات را در دستور کار خود دارد و با توجه به برخورداری از نیروهای مجرب و کار آزموده در چارچوب مقررات صنعت نفت، توسعه فعالیت های برون مرزی خود را در گام نخست در کشورهای نفتخیز حوزه خلیج فارس هدفگذاری کرده است .

وی در پاسخ به پرسشی درباره دستاوردهای نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان توضیح داد: این رویداد صنعتی اقتصادی فرصت ارزنده ای ایجاد می کند تا شرکت های سازنده، صنعتگران و پیمانکاران در فضایی صمیمی با شرکت های متقاضی دریافت خدمات به تعامل و تبادل تجربیات پرداخته و راه های بسط همکاری را بررسی کنند.

مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران همچنین در پاسخ به این سوال که تحریم های ظالمانه استکبار چه تاثیری در صنعت حفاری خواهد داشت، گفت: کشور ما در 40 سال گذشته همواره از سوی استکبار جهانی در محدودیت قرار داشته و این محدودیت ها هرگز نتوانسته روند توسعه در کشور را دچار وقفه کند زیرا ما با خود باوری توانستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل و در جهت تامین نیازها و خودکفایی تلاش نماییم .

کد N2016619

وبگردی