آفتاب
پژوهش‌ها اثبات کرد؛

تغییر اقلیم جرم و جنایت را در آمریکا افزایش داده است

تغییر اقلیم جرم و جنایت را در آمریکا افزایش داده است

پژوهشگران می‌گویند زمستان‌های گرم‌تر که خود نتیجه تغییر اقلیم هستند، منجر به افزایش جرایم خشونت‌آمیز در آمریکا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پژوهشگران می‌گویند زمستان‌های گرم‌تر که خود نتیجه تغییر اقلیم هستند منجر به افزایش جرایم خشونت‌آمیز در آمریکا شده‌اند.

رایان هارپ، محقق این پژوهش که در دانشگاه کلروادو انجام شده است در این باره توضیح می‌دهد: احتمالاً دلیل این مساله آن است که در طول زمستان‌های معتدل افراد بیشتری بیرون می‌روند و فرصت درگیری‌های منجر به جرم و جنایت بین افراد بیشتر می‌شود.

نتایج این پژوهش بر اساس داده‌های اف‌بی‌آی درباره جرایم خشونت‌آمیز از جمله قتل، تجاوز، سرقت و زورگیری در ۱۶ هزار شهر آمریکا در مقایسه با داده‌های اقلیمی به دست آمده است.

این بررسی وابستگی قدرتمندی را بین جرایم و دمای هوا نشان می‌دهد. برای مثال نسبت میان دمای هوا و جرم و جنایت در شمال شرق آمریکا در زمستان‌ها به حدی بود که دمای هوا به تنهایی بیش از نیمی از افزایش و کاهش سال به سال جرم و جنایت را توضیح می‌داد با این حال در تابستان‌ها نسبت خاصی میان این دو مولفه مشاهده نشد.

پژوهشگران تحقیقات بیشتری را در دست اجرا دارند تا مشخص شود تغییر اقلیم چگونه بر میزان جرم و جنایت در آینده تأثیر خواهد گذاشت.

کریس کارناوسکاس دستیار هارپ در این پژوهش می گوید: نتایج این پژوهش بسیار مهم است زیرا دانش ما از رابطه میان تغییر اقلیم و سلامت انسان را گسترده‌تر می‌کند و توجه ما را به یک تهدید خیلی واقعی و خطرناک علیه ایمنی جسمانی و سلامتمان جلب می‌کند.

آمریکا کشوری است که بیشترین سهم را در تولید گازهای گلخانه‌ای و تغییر اقلیم داشته اما از تعهدات خود نسبت به جامعه جهانی در این زمینه سر باز می‌زند.

کد N2014546

وبگردی