آفتاب

چگونه خواب راحتی داشته باشیم

چگونه خواب راحتی داشته باشیم

ممکن است شما یا اطرافیانتان تجربه ای ناخوشایند از خواب ناکافی یا بی خوابی داشته باشید و یا این که هم اکنون نیز با این مشکل مواجه باشید. دلیل بی خوابی در هر فرد با دیگری متفاوت می باشد. برای بی خوابی معمولا دلایلی مانند استرس، افسردگی، تغذیه، بیماری، محیط خواب، تشک و بالش انتخاب شده و ... عنوان می کنند.

ممکن است شما یا اطرافیانتان تجربه ای ناخوشایند از خواب ناکافی یا بی خوابی داشته باشید و یا این که هم اکنون نیز با این مشکل مواجه باشید.

ممکن است برای خواب شبانه مشکل داشته باشید، شب ها چندین بار از خواب بیدار شوید یا این که به سختی به خواب بروید. ممکن است دلیل بی خوابی در هر فرد با دیگری متفاوت باشد. برای بی خوابی معمولا دلایلی مانند استرس، افسردگی، تغذیه، بیماری، محیط خواب و ... عنوان می کنند.
بی خوابی هر دلیلی که داشته باشد در صورتی که پس از چند روز برطرف نشود و نادیده گرفته شود، در دراز مدت منجر به احتلالات مغزی و روحی، سردرد، مشکل بینایی، سرماخوردگی و ضعف بدنی، افزایش وزن و دیابت و ... خواهد شد.


دلایل بی خوابی

همان طور که گفته شد، بی خوابی ممکن است ناشی از تغذیه و رژیم غذایی باشد. عادت غذایی نامناسب، مانند مصرف مواد دارای قند و کربوهیدات، کافئین، غذاهای چرب و سایر موادی که نیاز به فعالیت مداوم معده برای هضم آن وجود دارد باعث بی خوابی خواهند شد. استفاده از موادی نظیر توت، توت فرنگی، مرغ و ماهی، موز، شیر و ... که حاوی ملاتونین، والرین و یا سرتونین هستند خواب راحتی را به شما هدیه خواهند داد.

استرس و اضطرابی که به علت فعالیت شما تاکنون یا به علت فعالیت و درگیری ذهنی فردای شما ایچاد شده است شایع ترین دلیل بی خوابی می باشد. سعی کنید با اصلاح فعالیت های روزمره خود و یا انجام کارها و خوردن موادی که به آرامش شما کمک خواهد کرد، استرس خود را به کمترین حد خود برسانید. برای مثال مطالعه کتاب و انجام مدیتیشن، جدا کردن محیط کار از محل خواب، عدم انجام فعالیت های استرس زا تا یک ساعت پیش از خواب و ... برای کاهش استرس شما و یک خواب راحت می تواند اثربخش باشد.

برخی افراد به علت بیماری های مربوط به اعضاب و غدد، پرکاری تیروئید، آسم و آلرژی، پارکینسون، درد مفاصل،  دیابت، مشکلات کلیوی و تکرر ادرار، ایست موقت تنفس در خواب (آپنه خواب) و... دچار بی خوابی می شوند و یا استفاده از دارویی که به تازگی به تجویز پزشک مصرف می کنید منجر به ایجاد مشکلات خواب شده است. برای این موارد حتما باید به پزشک مراجعه نمایید.
در نهایت عامل دیگری که ممکن است منجر به بی خوابی شما شود محیط خواب شماست. این امر ممکن است ناشی از نور، دما، سر و صدا و یا تشک و بالش نامناسب باشد. ممکن است تشک یا بالش شما غیر استاندارد باشد. حتی ممکن است تشکی که سال گذشته یا چند ماه پیش انتخاب کرده اید اکنون مناسب شرایط بدن شما نباشد یا این که عمر مفید آن طی سال هایی که استفاده کرده اید به پایان رسیده باشد.

اکثر افراد با اصلاح مشکلات محیط خواب، خوابی راحت را تجربه خواهند کرد. اتاق خواب شما باید آرام و به دور از سر و صدا، دارای دما و نور مناسب و مطلوب و دارای تشک و بالش مناسب باشد. نور، دما و سر وصدای محیط با اصلاحاتی که بیشتر متناسب با روحیه شما می باشد برطرف خواهد شد.


تشک | انتخاب تشک مناسب

در هنگام خرید تشک و بالش می بایست با متخصصان و افراد با تجربه مشورت کنید، متخصصان با معرفی انواع تشک دید گسترده تری به شما خواهند داد شما می توانید انواع تشک پیشنهاد داده شده را امتحان کنید و در نهایت تشکی را که برای شما مناسب است را انتخاب و خواب راحتی را تجربه کنید.
تشک انتخاب شده باید با حالت طبیعی بدن کاملا مطابقت داشته باشد و متناسب با وزن انتخاب شود، این تشک باید در هنگام استراحت منجر به کوفتگی و گرفتگی عضلات بدن نشود و دارای ارتفاع مناسب و مواد و الیاف مرغوب باشد.  

تشک های جدید با استفاده از به روزترین فناوری ها و بهترین مواد تولید می شوند. تکنولوژی های جدیدی مانند سیستم های فنربندی جدید، مموری فوم، تشک های بدون فنر، استفاده از انواع فوم، پد و یا ژل در تشک و همچنین استفاده از پارچه های آنتی باکتریال و ضد حساسیت تولید و به بازار ارائه می شود.
مجموعه خانه تشک در سال 1390 با هدف تولید تشک با بالاترین استانداردها و با استفاده از به روزترین تکنولوژی ایجاد شد. این مجموعه در طی این سال ها با ارائه انواع بالش و انواع تشک طبی، تشک طبی فنری، تشک ارتوپدیک و تشک فول ارتوپدیک و تکنولوژی جدید تشک ژل پلاس در راستای هدیه خواب راحت به ایرانیان عزیز قدم برداشته است.



کد N2014333

وبگردی