آفتاب

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه چند شخص و شرکت ایرانی، روسی و سوری وضع کرد + فهرست

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه چند شخص و شرکت ایرانی، روسی و سوری وضع کرد + فهرست

وزارت خزانه‌داری آمریکا، سناریوی ساختگی از انتقال مخفیانه نفت به سوریه مطرح کرده و تحریم‌های جدیدی در این رابطه وضع کرد.

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز-سه‌شنبه- با مطرح کردن ادعا‌های ساختگی علیه ایران، روسیه و سوریه، تحریم‌های جدیدی علیه چند شخص و چند شرکت ایرانی، روسی و سوری وضع کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سناریوی ساختگی از چگونگی انتقال مخفیانه نفت از ایران و از طریق یک شرکت روسی به سوریه را منتشر کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای بی‌اساس مدعی شد: «دولت سوریه در ازای نفت منتقل شده به این کشور، صدها میلیون دلار پول برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین می‌کند که سپس به دست حماس و حزب الله می‌رسد.»

این وزارتخانه تصویر زیر را برای تشریح سناریوی ساختگی خود، منتشر کرد.

 

واشنگتن مدعی شد «محمد عامر الشویکی» شهروند سوری که با بانک مرکزی سوریه همکاری می‌کند و شرکت وی به نام «گلوبال ویژن گروپ» که در روسیه مستقر است، به دلیل نقش محوری در انتقال نفت از ایران به سوریه و انتقال پول به گروه‌های تحت حمایت سپاه پاسداران تحت تحریم قرار گرفتند.

وزارت خزانه‌داری آمیکا همچنین شرکت حمل و نقل «پرومسیریو ایمپورت»، «آندره دوگائف»، شرکت پزشکی و داروسازی «تدبیر کیش» و چند تن دیگر را در رابطه با این ادعا تحریم کرد.

لیست اشخاص و شرکت‌های تحریم‌شده به شرح ذیل است:

دو شهروند ایرانی مرتبط با بانک مرکزی ایران

یک شرکت پزشکی و دارویی ایرانی

یک شهروند سوری و شرکت متعلق به وی در روسیه

شرکت حمل و نقل روسی و مدیر اجرایی

یک فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان

شعبه یکی از بانک‌های ایرانی در مسکو

کد N2013794

وبگردی