آفتاب

برداشت بی‌رویه باعث افت شدید دشت‌ها شده است/مردم سواد آبی ندارند

برداشت بی‌رویه باعث افت شدید دشت‌ها شده است/مردم سواد آبی ندارند

دبیر همایش ملی "مدل‌سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب" با بیان اینکه برداشت بی‌رویه باعث افت شدید دشت‌ها شده است، اظهار کرد: مصرف سرانه خانگی خراسان جنوبی بیشتر از سطح کشوری است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل اکبر پور، امروز (سه‌شنبه ۲۹ آبان) در همایش ملی "مدل‌سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب" در بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور بوده که بیش از ۷۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

دبیر همایش ملی مدل‌سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب با اشاره به اینکه ۴۴ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: میزان بارندگی خراسان جنوبی طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ به ۸۵ میلی‌متر در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه مصرف خانگی هر نفر در استان به بالای ۲۰۰ لیتر در روز می‌رسد، خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که مردم سواد آبی ندارند که انتظار می‌رود با برگزاری این گونه همایش‌ها سطح آگاهی و دانش مردم افزایش یابد.

وی بیان کرد: ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد، ۱۴۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

دبیر همایش ملی مدل‌سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب اظهار کرد: از مجموع مقالات پذیرفته شده، ۴۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

اکبرپور یادآور شد: با توجه به اهمیت سفره‌های آب زیر زمینی، ۵۰ درصد از مقاله‌های ارسالی در خصوص موضوع منابع آب زیر زمینی ارائه می‌شود.


انتهای پیام

کد N2013694

وبگردی