آفتاب
جدیدترین موضع گیری نخست وزیر عراق درباره تحریم های آمریکا علیه ایران؛

عبدالمهدی: زیر بار دیکته های آمریکا نمی رویم

عبدالمهدی: زیر بار دیکته های آمریکا نمی رویم

نخست وزیر عراق به موضع گیری درباره تحریم های آمریکا علیه ایران پرداخت و اعلام کرد: زیر بار دیکته های آمریکا در هر پرونده ای از جمله تحریم های واشنگتن علیه ایران نمی رویم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در جلسه ای با حضور اصحاب رسانه، ورزشکاران و هنرمندان عراقی اعلام کرد که عراق اجازه هیچ دیکته ای از سوی آمریکا درباره هر پرونده ای از جمله تحریم ها علیه ایران را نمی دهد.

وی گفت: می توانیم بگوییم که هم اکنون عراق در زوایه دید درست قرار داده ایم و بر اساس آن گفتیم که با بخشی از تحریم های علیه ایران نیستیم.

نخست وزیر عراق افزود: آمریکا می خواهد که تحریم اعمال کند این به خودش مربوط است ما همچنین بخشی از هر گونه تجاوز و اقدام خصمانه علیه کشور دیگر نیستیم.

وی ادامه داد: اختلافات بسیار منطقه ای و بین المللی وجود دارد و ما در کنار هر جنگی با هر کشوری نخواهیم بود. ما بخشی از اختلافات نیستیم و بخشی از تحریم ها هم نیستیم.

عادل عبدالمهدی اعلام کرد: توانستیم به همه طرفها از جمله آمریکا موضع خود را تفهیم کنیم و به طرف آمریکایی گفتیم که اگر آنها طرح و برنامه ای دارند این امکان برای شما وجود دارد که این طرح را با عراق بررسی کنید اما در عین حال مخالف دیکته ها هستیم. عراق قدرتی مانند آمریکا را ندارد اما ضعیف نیز نیست.  

نخست وزیر عراق ضمن مخالفت با طرح های تجزیه طلبانه بر وحدت این کشور تاکید کرد.

کد N2013605

وبگردی