آفتاب
با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه؛

رشته‌های جشنواره حکمت و نیایش اعلام شد

رشته‌های جشنواره حکمت و نیایش اعلام شد

اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی از اعلام فراخوان جشنواره آیات حکمت و نیایش به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر امیرنیا از برگزاری جشنواره حکمت و نیایش با محوریت دو کتاب گرانسنگ نهج البلاغه به عنوان برادر قرآن و صحیفه سجادیه به عنوان خواهر قرآن در قالب جشنواره های آیات در استان تهران خبر داد.

وی افزود: از آنجایی که برای نخستین بار چنین جشنواره ای با محتوای صرفا عترتی برگزار  می شود ، با  افزایش تولید آثار در این زمینه و استقبال زیاد مخاطبان مواجه خواهد شد.

امیرنیا در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره رامعرفی آثار برتر پژوهشی ،علمی و ادبی ،زمینه سازی هرچه فعال تر شدن محققان ،ادیبان و هنرمندان و حتی جوانان و موسسات در این زمینه،تقویت مبانی دینی و بنیان های اخلاقی با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ،ترغیب و حمایت پژوهشگران ،استادان ،هنرمندان و فعالان در حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره علیهم السلام ،تقویت گفتمان دینی در حوزه عترت (ع)،جریان سازی و رشد و رونق آثار پژوهشی ،ادبی و هنری در این زمینه،توجه هرچه بیشترمحققان و پژوهشگران به سمت فعالیت در عرصه های مختلف ادبی و هنری دانست.

مدیرکل تبلیغ و ترویج گفت : به زودی شاهد رونمایی از پوستر و اعلام فراخوان این جشنواره در سطح وسیع خواهیم بود.

 امیرنیا خاطرنشان کرد: چشم انداز خوبی برای این جشنواره ترسیم می شود و امید است با پشتیبانی مراکز علمی و حضور اساتید بزرگ در این عرصه شاهد آثار برگزیده و حضور علاقه مندان زیادی در این جشنواره باشیم.

گفتنی است، محورهای این جشنواره عبارتند از : بخش پایان نامه ها و رساله ها ، کتاب ، ترجمه و تصحیح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ،شعر و داستان  ، بخش هنری شامل خوش نویسی و پوستر ، فیلم های داستانی ، نماهنگ کوتاه و بلند ، در بخش آوایی خطبه خوانی نهج البلاغه  و نیایش خوانی صحیفه سجادیه و  حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ( آثار مربوط به بازه زمانی ١٠ سال گذشته باشند را شامل می شوند).البته در سال جاری نیز بخش ویژه ای به افراد و موسساتی که فعالیت ویژه ای در خصوص دو کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و تقدیر از آنان اختصاص خواهد یافت .

کد N2012422

وبگردی