آفتاب

پیروز شدن در جنگ اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست

 پیروز شدن در جنگ اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست

یک نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه پیروز شدن در جنگ اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست، گفت: شفافیت، مقابله با فساد و رانت، صادق بودن با مردم، اعتراف به اثربخش بودن تحریم‌ها و لزوم جذب مشارکت مردم برای پیروز شدن در جنگ اقتصادی از اولویت‌های اساسی کشور است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آرین منش با اشاره به اینکه کشورمان در شرایط بسیار ویژه و استثنائی تحت عنوان تحریم‌های آمریکا قرار دارد اظهار کرد: باید بپذیریم که این تحریم‌ها آثار خود را بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت و تدریجا درآمدهای کشور را کاهش خواهد داد. مشکلاتی هم که در عرصه‌های اقتصادی از جمله مسائل ارزی و افزایش قیمت‌ها داشته‌ایم ناشی از اعلام آمریکا مبنی بر تحریم کردن کشورمان است.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با بیان اینکه آثار منفی تحریم‌ها واقعیتی انکارناپذیر است بیان کرد: در این شرایط ما باید با مردم صادقانه سخن بگوییم و به جای آنکه تلاش کنیم که تحریم‌ها را بی اثر جلوه دهیم، با مردم شفاف و صادقانه سخن گفته و بیان کنیم که جنگ اقتصادی علیه کشورمان به راه افتاده است. در این شرایط برنامه ریزی مناسب برای مقابله با تحریم‌ها که با مشارکت مردم اجرا شود یک اولویت اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های بسیار جدی ما در سال‌های اخیر این بوده است که سرمایه اجتماعی به دلیل عدم شفافیت، عدم مقابله با فساد، رانت خواری و صادق نبودن با مردم، کاهش یافته است به گونه‌ای که مردم به رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و سخن مسئولان اعتماد لازم را ندارند و هر گاه سخنی درباره تثبیت قیمت‌ها، نرخ دلار و مسائل اقتصادی بیان می‌شود، در ذهن مردم متبادر می‌شود که گویا جهشی در قیمت‌ها رخ خواهد داد. بنابراین نه تنها سخن مسئولان را نمی‌پذیرند بلکه بر خلاف آن عمل می‌کنند.

آرین منش در پایان تاکید کرد: پیروز شدن در جنگ اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست. اکنون مردم به جای آنکه سرمایه‌های خود را به جریان بیندازند آن را از گردونه اقتصاد خارج می‌کنند زیرا نسبت به آینده نگرانی دارند. شفافیت، مقابله با فساد، مقابله با رانت، صادق بودن با مردم، اعتراف به اثربخش بودن تحریم‌ها و لزوم جذب مشارکت مردم برای پیروز شدن در جنگ اقتصادی از اولویت‌های اساسی کشور است.

انتهای پیام

کد N2010994

وبگردی