آفتاب
ابتکار:

نیاز به افق گشایی داریم/ضرورت تحول در نظامات اداری و مدیریت

نیاز به افق گشایی داریم/ضرورت تحول در نظامات اداری و مدیریت

معاون امور زنان ریاست جمهوری از ضرورت تحول در نظامات اداری و تأکید بر مدیریت زنانه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار در نشست تجارب زیسته زنان مدیر گفت: امروز یکی از چالش های مهم در دنیا بحث حاکم روایی خوب و کارآمدی مدیران است. این موضوع به دولت ها، سازمان های جهانی و غیره بر می گردد. اینکه چطور سازمان ها، دولتها و مجامع بین المللی را مدیریت کنیم.

ابتکار با بیان اینکه امروز ناکارآمدی در مدیریت بسیار زیاد است و این موضوعی جهانی است، یادآور شد: ما در بحث اثربخشی و تحول ضعف بسیاری داریم. امروز همه جامعه شناسان و دلسوزان کشور به این جمع بندی رسیدند که در چهل سالگی انقلاب اسلامی نیاز به افق گشایی داریم.

معاون امور زنان ریاست جمهوری گفت: خدای نکرده این حرف به معنای نادیده گرفتن اصول اولیه و متعالی انقلاب نیست بلکه برعکس ناظر بر این موضوع است که ما نتوانسته ایم همه آن انتظارات را برآورده کنیم.

وی افزود: یکی از ابعاد این بحث این است که در نظامات اداری و مدیریت، تحول ایجاد کنیم.

ابتکار با طرح دو موضوع تصریح کرد: بحث اول مدیریت زنانه و بهره مندی از استعدادذاتی زنانه است و دیگری نگرش توسعه پایدار به عنوان نگاهی که عمیقا به آینده انسان و جانشینی خداوند ارتباط پیدا می کند.

معاون امور زنان ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر اعتقاد داریم که خلیفه الله هستیم و باید امور را با جهت گیری الهی پیش ببریم نمی توانیم نگرش توسعه پایدار نداشته باشیم.

وی گفت: امروز جنگ و ترور از یک سو دنیا را به مخاطره انداخته و از سوی دیگر تهدیدات زیست محیطی، حاشیه های بسیاری را ایجاد کرده است. اگر دنیا با این روند و ناپایداری کنونی پیش برود، موجودیت انسان به خطر می افتد.

ابتکار تصریح کرد: هر دوی این موضوعات مورد تأکید جدی دین اسلام است. در واقع مسائل زیست محیطی، وارداتی نیست بلکه کاملا با مفاهیم دینی و اسلام گره خورده است.

معاون امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام گفت: پیامبر می فرماید جوری برای دنیا زندگی کن که انگار تا ابد زنده ای و در امور معنوی جوری زندگی کن که انگار قرار است فردا بمیری.

وی افزود: همین حدیث چقدر برای مدیریت جالب و اثربخش است. مدیر باید هر لحظه آماده پاسخگویی باشد.

سمت خاطرنشان کرد: یکی از عناصر مهم نظام های کارآمد بحث شفافیت و پاسخگویی است و این عنصر لاینفک مردم سالاری است.

ابتکار ادامه داد: امروز در کنار توان مدیریتی و آی کیو، موضوع دیگری را نیز مطرح می کنند باعنوان هوش عاطفی که می تواند تحول آفرین باشد و بسیج اجتماعی ایجاد کند.

معاون امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه در شرایط فعلی، دولت با مسائل و مشکلات بسیاری روبروست، اظهار داشت: ما نیاز به تحولات و تغییر رویکرد داریم. جلب مشارکت مردم و اعتمادسازی دوباره از نیازهای دولت است که این مسائل با هوش عاطفی می تواند مرتفع شود.

ابتکار تصریح کرد: مدیریت زنانه که متکی به توانمندی ذاتی زنان است، نه زنان بلکه کل جامعه به آن نیاز دارد تا خیلی از کلیشه ها و موضوعاتی که ما را در کادر بروکراتیک گیر انداخته و سرعت ما را گرفته، رفع کند.

وی در خاتمه گفت: خودشناسی، خودکنترلی، داشتن انگیزه، جلب حمایت ها و مهارتهای اجتماعی از الزامات مدیریت هستند که زنان مدیر باید خود را در این حوزه ها توانمند سازند.

کد N2010522

وبگردی