آفتاب
عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران مطرح کرد؛

کارهای زیبایی صورت در خانم ها برای آقایان خط قرمز است

کارهای زیبایی صورت در خانم ها برای آقایان خط قرمز است

استاد ممتاز بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به گرایش آقایان به خصوص نسل جوان به زیبایی صورت، گفت: خط سبز زیبایی صورت در خانم ها، برای آقایان خط قرمز است.

به گزارش آفتاب به نقل از خبرنگار مهر، اسماعیل یزدی، در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم صورت ایران، نسبت به برخی رفتارهای اجتماعی که مغایر با فرهنگ ایرانی است، انتقاد کرد و افزود: طبیعت خانم ها این است که به زیبایی توجه کنند و این مسئله عجیبی نیست، اما متاسفانه در برخی موارد بسیار افراطی عمل می کنیم.


این جراح دهان، فک و صورت، ادامه داد: ما شاهد هستیم افرادی که خانواده آنها از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند، اما هر طور شده به دنبال هزینه کردن برای زیبایی صورت هستند و این علامت خوبی برای جامعه ما نیست.
یزدی تاکید کرد: البته این پدیده فقط مربوط به زیبایی صورت نیست و این قبیل رفتارهای افراطی در سایر موارد و موضوعات جامعه نیز مشاهده می شود.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که نفس زیبایی چیز بدی نیست، افزود: اگر این زیبایی برای گمراهی دیگران باشد، مورد تایید نیست و دور از فرهنگ ایرانی است.
این استاد ممتاز بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از دلایل گرایش به جراحی های زیبایی صورت را متوجه ابعاد شخصیتی افراد دانست و گفت: برخی از افراد فقط با گفته های اطرافیان خود را مجاب به دست بردن درصورت خود می کنند. در حالی که همین شخص، وقتی عمل زیبایی صورت او مورد توجه قرار نگیرد، از طرف همین اطرافیان است که از پزشک خود طرح شکایت می کند.
یزدی تاکید کرد: یکی از دلایل افزایش شکایت از جراحی های زیبایی، همین قضاوت های اطرافیان در مورد فردی است که عمل زیبایی صورت انجام داده است.
وی در ادامه به موضوع اخلاق پزشکی اشاره کرد و افزود: اخلاق پزشکی را نمی توان در کتاب و فرمول جستجو کرد، بلکه باید در رفتار جامعه پزشکی دیده شود.
یزدی گفت: پزشکانی که رشته خود را خوب بلد هستند و حق الزحمه متعارف می گیرند و در عین حال یک خدمت درجه یک برای بیمار ارائه می دهند، اخلاق پزشکی را رعایت کرده اند، چون وجدان حرفه ای دارند.
وی از صورت به عنوان یکی از حساس ترین نقاط بدن نام برد و افزود: جراحی دهان، فک و صورت، یکی از رشته های پزشکی است که گستره و دامنه فعالیت آن در حوزه درمان، از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاد ممتاز بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که گرایش به زیبایی صورت در بین آقایان به خصوص نسل جوان رخنه کرده است، گفت: برخی از زیبایی های صورت که برای خانم ها خط سبز است، برای آقایان خط قرمز تلقی می شود.

کد N2009601

وبگردی