آفتاب

فوتبال در ایتالیا به معنای جنگ است

فوتبال در ایتالیا به معنای جنگ است

کارلو آنچلوتی مربی ناپولی با گله از رفتار جسورانه و توهین‌آمیز هواداران در استادیوم‌های ایتالیا گفت آنها مسابقات را جنگ می‌بینند نه یک رقابت ورزشی.

به گزارش ایلنا، مربی 59 ساله بعد از 9 سال دوری از کشور و مربیگری در انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آلمان به سری A برگشته و روی نیمکت ناپولی نشسته است.

آنچلوتی گفت: «در ایتالیا از نظر فرهنگی از بقیه عقب هستیم. فکر می‌کنیم مسابقه فوتبال یک جنگ است در حالی که در حقیقت یک رقابت ورزشی است که نباید هیچ جایی برای بی‌حیایی و جسارت باشد. خیلی بعید است که در انگلیس به شما توهین شود. در فرانسه از عشق و تعصبی که در اسپانیا و ایتالیا وجود دارد، خبری نیست... در اسپانیا رقابتی قوی بین بارسلونا و رئال مادرید وجود دارد اما بدون بی پروایی که در استادیوم‌های ایتالیا فراوان است.»

ژوزه مورینیو مربی منچستریونایتد مدعی شد که در تمام بازی تیمش با یوونتوس که به برد 2 بر یک شیاطین سرخ انجامید، از سوی هواداران حاضر در ورزشگاه یوونتوس مورد توهین قرار گرفته. البته مربی پرتغالی در پایان بازی به این توهین‌ها پاسخ داد و با گرفتن دستش پشت گوش به هواداران گفت صدایشان را نمی‌شنود. آنچلوتی پیشنهاد کرد بازی‌ها تعطیل شود اگر توهین‌ها از حد خارج شود: «همانطور که به خاطر باران بیش از حد می‌توانند مسابقه را متوقف کنند، اگر توهین‌ها هم زیاده از حد شد، امکان توقف بازی وجود دارد.»

 

کد N2009434

وبگردی