آفتاب
رئیس سازمان اورژانس به مهر خبر داد؛

جانمایی ۳۲ پد بالگرد اورژانس هوایی

جانمایی ۳۲ پد بالگرد اورژانس هوایی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: رایزنی هایی برای استفاده از بوستان ولایت به عنوان پایگاه اورژانس انجام شده است.

پیرحسین کولیوند در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به تاکیدات شهردار تهران در خصوص امداد هوایی در زمان بحران گفت: امداد هوایی در دو زمان بحران و غیربحران برای شهر تهران دنبال می شود.  بالگردهای ما برای انتقال مصدومین و بیمارانی که زمان برای آنها حیاتی است مورد استفاده قرار می گیرد و در راه اندازی اورژانس هوایی قرارگاه ثارالله و هواپیمایی کشور حمایت های خوبی از ما انجام داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالگردهای مجهزی برای تهران خریداری کرده ایم و از شهرداری انتظار داریم به عنوان مبلمان شهری پایگاه های زمینی اورژانس را ساماندهی کرده و چهره پایگاه های ما را تغییر دهد.

کولیوند در خصوص محل پدهای بالگردهای اورژانس هوایی نیز گفت: در این رابطه رایزنی هایی با شهردار تهران انجام داده و جلساتی با معاونت خدمات شهری داشته ایم. زمین پیشنهادی ما بوستان ولایت است به دلیل آنکه رمپ پروازی خوبی دارد و ما می توانیم در زمان بحران بیماران و مصدومین را به این زمین منتقل کرده، بیماران در محل بیمارستان های صحرایی که مستقر می شوند امداد رسانی اولیه را دریافت کرده و سپس با هواپیما به بیمارستان منتقل شوند. در خصوص بوستان ولایت کارهای کارشناسی انجام شده و ما گزارش کارشناسی خود را به شهرداری ارائه کرده ایم این موضوع در شورای قبلی دنبال می شده و مکاتبات زیادی در این رابطه با مدیریت شهری قدیم و جدید انجام داده ایم.

کولیوند با بیان اینکه ۳۲ نقطه برای پدهای بالگردهای امدادی در نظر گرفته ایم گفت: ما به دنبال ایجاد رمپ های مستقیم به بیمارستان های مرکزی مانند حضرت امام، سینا یا شهدای تجریش و ... هستیم. برخی از این بیمارستان ها فاصله کمی با مترو دارند و می توانند از طریق رمپ ریلی از زیر زمین به سرعت امدادرسانی خود را آغاز کنیم. ایجاد یک شبکه ریلی اورژانسی می تواند زمان رسیدن مصدومین به بیمارستان ها را به شدت کاهش دهد.

وی همچنین در خصوص پدهای بالگرددر ساختمان های بلند مرتبه نیز توضیح داد: برخی از این ساختمان های بلند مجهز به پد بالگرد نیستند و آنهایی که پد بالگرد دارند مجوز هواپیمایی کشور را ندارند. قرار شده شهرداری نظارت لازم را برای ایجاد این پدها انجام داده زیرا به جز ایجاد این پد سایر امکانات و تجهیزات برج ها از جمله آسانسورها باید  مناسب انتقال مصدومین در زمان بحران باشد.

کد N2009244

وبگردی