آفتاب

کتاب «شادی و نشاط در اسلام» نقد می شود

کتاب «شادی و نشاط در اسلام» نقد می شود

کتاب «شادی و نشاط در اسلام» نوشته فردین احمدی نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه نقد و بررسی کتاب «شادی و نشاط در اسلام» نوشته فردین احمدی برگزار می شود. در این نشست علاوه بر نویسنده اثر، مرضیه اسرافیلی و زهرا سالاری به عنوان منتقد حضور دارند.

فردین احمدی، فارع التحصیل رشته علوم قرآن و حدیث ، نویسنده و پژوهشگر، در خصوص  انگیزه  نگارش کتاب شادی و نشاط در اسلام  گفت: از آنجا که برخی گمان می کنند دین دار بودن با شادی و نشاط در تعارض است در این کتاب تلاش نمودیم تا نشان دهیم هرگز دین اسلام مخالف با شادی و نشاط نیست بلکه این دین دستوراتی در جهت شاد زیستن انسان ارائه نموده است، چرا که نشاط و شادی یکی از نیازهای فطری انسان است و اسلام نیز دینی مطابق با فطرت بشر است .

وی  داشتن فرهنگ چگونه شاد بودن و چگونه شاد زیستن را یکی از مهمترین موضوعات در این حوزه دانست و افزود: نوع تفکر و انتخاب ما در چگونه زیستن ما تأثیر دارد، شاد زیستن و زندگی با نشاط حاصل نوع نگاه ما  و سپس انتخاب درست از  تمام موقعیتها و حوادثی است که در طول زندگی با آنها مواجه می شویم.

کتاب «شادی و نشاط در اسلام» دارای دو فصل است که در فصل نخست، نویسنده، به ارتباط شادی با خنده، انواع خنده و شادیهای ماندگار و ممدوح پرداخته است. بیشتر مطالب فصل نخست به مبحث «راههای کسب شادی سالم از دیدگاه اسلام » اختصاص یافته که نویسنده به بیان هفده راهکار در این خصوص پرداخته است. که از جمله میتوان به مثبت نگری، هدفمندی در زندگی، اعتماد به نفس ، عبادت و بندگی، رضایت به مقدرات الهی و ...اشاره نمود.فصل دوم کتاب،  به شادی و خنده ی مذموم و ناسالم از دیدگاه اسلام پرداخته شده است. که از جمله می توان به شادی تمسخر آمیز، شادی از سر غرور، شادی از طریق گناه و شادی مخالف با دستورات معصومین و...اشاره نمود.

این نشست روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در کتابخانه شهدای نیروی زمینی واقع در اتوبان بابایی، ابتدای خیابان هنگام، شهرک لویزان ۱ برگزار می شود.

کد N2008588

وبگردی