آفتاب
در گفتگوی اختصاصی با فرانس ۲۴؛

خرازی: در برابر تحریم‌ها مقاومت می‌کنیم

خرازی: در برابر تحریم‌ها مقاومت می‌کنیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مصاحبه با فرانس ۲۴ تصریح کرد: در برابر تحریم‌ها مقاومت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مصاحبه با شبکه خبری فرانس ۲۴ به اظهارنظر درباره برخی موضوعات مهم پرداخت.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: تحریم ها مردم ایران اعم از سالخوردگان، کودکان و زنان را هدف قرار داده است. چاره ای جز مقاومت نداریم. تاکنون ایران صبوری به خرج داده و همچنان در توافق باقی مانده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تعلل اروپایی‌ ها در ارائه بسته مالی و عمل به وعده هایشان نیز گفت: آن‌ها قول داده بودند که مکانیسم‌ هایشان در آینده اجرایی خواهد شد، برای همین تا الان به آن‌ها اعتماد کرده‌ایم. از دیگران باید پرسید که چه زمانی این ابزارها کاربردی می‌ شوند. تاکنون ایران صبوری به خرج داده و همچنان در توافق باقی مانده است؛ ایران نیست که باید در این خصوص مورد سؤال قرار گیرد، زیرا همچنان طرف این توافق است. طرف دیگر است که باید پاسخ دهند چرا تعلل می‌ کنند.

سید کمال خرازی در پاسخ به سئوالی درباره ایراد اتهام به ایران پیرامون حملات تروریستی در دانمارک و فرانسه و تأثیر احتمالی آن بر حمایت های اروپا در برابر تحریم های واشنگتن افزود: قطعا دشمنانی برای تخریب روابط ایران و اروپا فعالیت می کنند. بر این باوریم که این موضوع از پیش برنامه ریزی شده و توطئه ای علیه عادی سازی روابط ایران و کشورهای اروپایی بوده است. اطلاعات این موضوع از طرف اسرائیلی‌ها داده شده است. آن‌ ها گفته‌ اند که این اطلاعات را به دولت دانمارک داده‌ اند؛ اما این سبک اتهام‌ زنی مضحک است. این‌ موضوعات صرفا اتهام‌ زنی است.

ادامه دارد...

کد N2008090

وبگردی