آفتاب

80 درصد دانشجویان فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند

80 درصد دانشجویان فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: هم اینک حدود 80 درصد دانشجویان فنی و حرفه ای کشور بعد از فارغ تحصیلی وارد بازار کار می شوند.

‌به گزارش ایسنا، ابراهیم صالحی عمران در نشست خبری افزود: از آنجایی که ارتباط دانشجویان با دانشگاه پس از دانش آموختگی قطع می شود و آمار دقیقی وجود ندارد اما به یقین بخش زیادی از فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای به دلیل مهارت های کسب شده از طریق خود اشتغالی وارد بازار کار می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: سطح بندی دانشکده های فنی و حرفه ای کشور در قالب پنج سطح در اولویت برنامه های امسال این نهاد قرار دارد .

صالحی عمران خاطرنشان کرد: این سطح بندی در راستای کیفیت بخشی به آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور انجام می شود .

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: هم اینک 178 آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه ای در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 57 دانشکده اختصاصی بانوان است .

وی گفت: امسال به منظور افزایش فرصت آموزشی برای بانوان کشور مجوز پنج دانشکده فنی و حرفه ای برای این قشر اخذ شده که یکی از آنها به شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان اختصاص دارد .

صالحی عمران با بیان اینکه هم اینک بیش از 900 کادر آموزشی در مجموعه دانشکده های فنی و حرفه ای کشور فعالیت می کنند افزود: امسال کمیته ای برای بررسی صلاحیت اساتید مشغول در این آموزشکده ها تشکیل شده است .

وی بیان کرد: امسال تفاهم نامه همکاری به منظور ارتقای کیفی کادر آموزشی دانشکده های فنی و حرفه ای با کشور آلمان منعقد شده است .

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور توانمند سازی مربیان و اساتید را از مهمترین برنامه های این نهاد عنوان کرد و افزود: به منظور استفاده از ظرفیت های موجود با دیگر کشورها بنا داریم از افغانستان، پاکستان و عراق دانشجو پذیرش کنیم .

وی امضای تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی را از اقدامات امسال دانشگاه فنی و حرفه کشور برای حمایت از طرح های پژوهشی دانشجویان عنوان کرد .

همچنین با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور؛ سایت جدید آموزشکده فنی وحرفه ای دختران در زاهدان کلنگ زنی شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه رسالت زاهدان در خصوص این آموزشکده گفت: این دانشکده با افزون بر 22 سال قدمت هم اینک دارای هزار و 500 دانشجوی دختر در 9 رشته فنی و حرفه ای در مقاطع کاردانی و کارشناسی بوده که در ساختمان استیجاری در حال ارائه خدمات علمی - آموزشی است .

طیبه معتکفی افزود: با پیگیری های صورت گرفته 2 قطعه زمین در زاهدان برای راه اندازی سایت جدید و خوابگاه دانشجویان به این دانشکده اختصاص یافت .

وی ادامه داد: سایت این دانشکده با زیربنای پنج هزار و 480 متر مربع برای فضاهای آموزشی و کارگاهی در بلوار جهموری و خوابگاه دانشکده در گستره سه هزار متر مربع در خیابان دانش زاهدان احداث خواهد شد .


انتهای پیام

کد N2008002

وبگردی