آفتاب

ارسال مجموعه عکس به جشنواره کار را جدی تر می کند

ارسال مجموعه عکس به جشنواره کار را جدی تر می کند

دبیر جشنواره عکس نورنگار:ارسال مجموعه عکس به جشنواره کار را جدی تر می کند

دبیر جشنواره عکس نورنگار در گفتگو با برنامه ویژه عکاسی رادیو تهران از دلایل تمدید مهلت ارسال آثار، برگزاری ورکشاپها، تلاش برای بین المللی شدن جشنواره و دیگر جزئیات آن سخن گفت.
به گزارش خبرنگار آفتاب، مسعود افشانی دبیر جشنواره عکس نورنگار در گفتگو با برنامه رادیویی «نقطه سرشب» درباره تمدید مهلت ارسال آثار اظهار کرد: به دلیل تقاضاهای مکرر و اینکه امسال کار را جدی تر گرفته ایم و از شرکت کنندگان مجموعه عکس خواسته ایم، خیلی از دوستان خواستار تمدید مهلت شرکت در جشنواره بودند. برای احترام به متقاضیان مهلت شرکت در مسابقه تا 20 آذر تمدید شد. گرچه این موضوع بسیاری از برنامه ریزی های ما را تغییر داد.
وی درباره گرفتن مبلغ ورودیه برای جشنواره، توضیح داد: هدف ما حرکت به سمت بین المللی شدن است و اینگونه تمرین کردیم تا راهکارهای بین المللی شدن را تجربه کنیم. گرفتن ورودیه در جشنواره های دنیا مرسوم است و ما هم مبلغ حداقلی برای آن در نظر گرفتیم. ضمن اینکه مبلغ جمع آوری شده اضافه را نیز به صورت جایزه پیشکش خواهیم کرد.
دبیر جشنواره نورنگار درباره جوایز برندگان گفت: در بخش اصلی سه جایزه 10 میلیون تومانی بدون در نظر گرفتن رتبه به آثار برتر تعلق می گیرد. در بخش جنبی نیز سه جایزه 6 میلیون تومانی خواهیم داشت.
افشانی در خصوص ورکشاپ های آموزشی نیز بیان کرد: امسال برای آشنایی شرکت کنندگان با بخش تولید مجموعه عکس و نوشتن استیتمنت یا گزاره عکس، کارگاه هایی را به صورت رایگان برگزار کردیم. استقبال خوبی از این ورکشاپ ها به عمل آمد و فایل های صوتی آنها را نیز برای استفاده دوستان در سایت بارگذاری کرده ایم. سعی می کنیم تا پایان مهلت فراخوان کارگاه های دیگری را نیز برای عزیزان برگزار کنیم.
وی در پایان موضوعات جشنواره را این چنین شرح داد: موضوع اصلی و همیشگی جشنواره عکس نورنگار که امسال دوره پنجم خود را پشت سر می گذارد، «ایران من» است که سرشاخه های مختلفی دارد. امسال ما بر محیط زیست تاکید کرده ایم و عنوان بخش جنبی ما نیز «انسان در طبیعت» است. در بخش اصلی فقط مجموعه بین 5 تا 8 قطعه عکس می پذیریم. در بخش جنبی نیز امکان ارسال تک اثر وجود دارد.
افشین شاهرودی، مسعود زنده روح کرمانی، نادر داودی، صادق میری و سعید محمودی ازناوه آثار رسیده به پنجمین جشنواره عکس نورنگار را داوری می کنند و برای شرکت در مسابقه از طریق سایت جشنواره به نشانی festival.noornegar.com تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه 20 آذر ماه ۱۳۹7 زمان باقی است.
کد N2004859

وبگردی