آفتاب

دانشگاه فردوسی میزبان سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

دانشگاه فردوسی میزبان سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طاهری اظهار کرد: با ابلاغ وزیر علوم تحقیقات و فناوری میزبانی مرحله ملی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به دانشگاه فردوسی مشهد واگذار گردید.

وی افزود: این جشنواره هرساله در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌گردد و برگزیدگان آن درنهایت به مرحله ملی که شامل کلیه دستگاه‌ها اعم از دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آزاد اسلامی، دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی و کاربردی، فنی و حرفه‌ای، فرهنگیان و دانشگاه علوم قرآن و معارف اسلامی می‌باشند، راه می‌یابند.

دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت ادامه داد: مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت با حضور بیش از 600 شرکت‌کننده در بخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری برگزار می‌شود که درمجموع ۶ بخش و ۳۳ رشته است.

طاهری بیان کرد: مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور طی روزهای 25 تا 28 آبان ماه در دانشگاه فردوسی مشهدبرگزارمی شود. پذیرش شرکت‌کنندگان در جشنواره روز 25 آبان ماه است و آیین افتتاحیه روز شنبه 26 آبان ماه از ساعت 8 تا 11 و آیین اختتامیه روز یکشنبه 27 آبان ماه از ساعت 18 تا 22 در محل تالار زنده‌یاد دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد با حضور مسئولین عالی‌رتبه کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده مسابقات بخش آوایی در سالن‌هایی که به همین منظور آماده‌شده است در محل اسکان شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت افزود: با تحویل آثار بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری به دبیرخانه جشنواره کار داوری قریب به 400 اثر با حضور اساتید و صاحب نطران آغازشده است و نتایج روز شنبه 19 آبان ماه مشخص خواهد شد. 

 معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در پایان گفت: این جشنواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای ورود دانشجویان به فعالیت‌های قرانی هست که باهدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.


انتهای پیام

کد N2004580

وبگردی