آفتاب

تماشاگری که با پتو و بی‌توجه به سرما نمایش میدانی می‌بیند، تماشاگر خوب تئاتر است

تماشاگری که با پتو و بی‌توجه به سرما نمایش میدانی می‌بیند، تماشاگر خوب تئاتر است

مسعود فروتن بازیگر و کارگردان تلویزیونی معتقد است که باید مخاطبان بالقوه نمایش «رسول» را پرورش داد و به سمت صحنه تئاتر جلب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود فروتن پس از تماشای نمایش بزرگ میدانی «رسول» عنوان کرد: من از سعید اسماعیلی حدود ۴ یا ۵ سال پیش کاری در شهر شوش دانیال دیدم و در آنجا به همین نحو یعنی؛ از هبوط آدم و هوا تا جنگ تحمیلی را به صورت تحلیلی و تاریخی کار کرده بود و بازیگر و هنرور زیادی داشت.

فروتن با اشاره به اینکه می‌دانسته قرار است با این مدل کار و همین نوع نگاه، بازیگران و صحنه نمایش مواجه شود، افزود: این بار تم مذهبی و اجرای آن سخت بود و کاری است که تنها از اسماعیلی برمی‌آید و که باید آن را دید، چون نمایش کارِ دیدنی است و همین تماشاگرانی که چندشب است سالن را پر می‌کنند، تماشاگر بالقوه تئاتر هستند.

او در خصوص ظرفیتی که این نوع نمایش‌های میدانی ایجاد می‌کند، توضیح داد: این تماشاگران را باید پرورش داد و به سمت صحنه تئاتر جلب کرد و به تدریج به سمت تئاتر کلاسیک سوق دهیم تا تعداد تماشاگران افزایش پیدا کند.

بازیگر سریال«پدر» افزود: تماشاگری که با پتو می‌نشیند و کار را می‌بیند و سرما و بارندگی روی آن تأثیری ندارد، تماشاگر خوب تئاتر است و باید او را به خاطر تماشای نمایش تشویق کنیم و کار خوب برای اجرا و تماشای آن بگذاریم.

فروتن با اشاره به ظرفیت‌های تئاتر ادامه داد: با کمک تئاتر می‌توانیم حرف هنری و حرفی که جامعه و مسئولان باید بیان کنند، در قالب تئاتر به تماشاگران نشان دهیم و ساعاتی برایشان فراهم کرد که به دور از دغدغه شهری بیایند و کار را ببینند.

این کارگردان تلویزیونی در پایان تأکید کرد: این نوع کارها خیلی زحمت دارد و باید برای مخاطبان این نمایش وسایلی مثل سالن، صندلی و هوای خوب فراهم کرد و تماشاگر بیم مریض شدن نداشته باشد. امکان این وجود دارد که به جای کار کردن در یک سوله یک سالن فراهم کرد، چون هم بازیگر، هم کارگردان و هم تماشاگر داریم و باید برای تماشاگران سالن درست شود.

کد N2004476

وبگردی