آفتاب

راههای تقویت و گسترش همکاری‌های علمی ایران و مالزی

راههای تقویت و گسترش همکاری‌های علمی ایران و مالزی

در دیدار دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و ذاکی بن ذکریا معاون سازمان امور تحصیلی مالزی گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی ایران و مالزی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در این دیدار دکتر سالار آملی، ضمن تشریح ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی ایران در سطح ملی و بین‌المللی، به بیان سیاست‌های کلان حوزه بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سه محور: انتقال دانش و تجاری سازی تحقیقات، توسعه و تقویت دوره‌های فنی و حرفه‌ای و بین‌المللی سازی مجموعه آموزش عالی کشور پرداخت.

وی در ادامه از آمادگی وزارت علوم برای میزبانی از وزیر آموزش مالزی و رؤسای دانشگاه‌های برتر آن کشور خبر داد.

در این دیدار دو طرف با توجه به مشترکات فرهنگی و مذهبی فیمابین، بر لزوم تقویت همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین دو کشور مسلمان ایران و مالزی تاکید کردند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، امضای یادداشت تفاهم همکاری، تدوین نقشه راه و برنامه اجرایی همکاری‌های علمی، تبادل استاد، محقق، دانشجو و فرصت‌های مطالعاتی، تبادل بورس کوتاه مدت و تأسیس شعبه دانشگاهی در مالزی از جمله مواردی بود که در این دیدار در خصوص زمینه‌های همکاری دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N2003916

وبگردی