آفتاب

ریزش دو ساختمان در بندر مارسی | ۱۰ نفر ناپدید شدند

ریزش دو ساختمان در بندر مارسی | ۱۰ نفر ناپدید شدند

همشهری آنلاین: گروه‌های امداد و نجات در پی ریزش دو ساختمان قدیمی و فرسوده در مرکز شهر مارسی در جنوب فرانسه، عملیات یافتن ۱۰ شهروند ناپدیدشده را آغاز کردند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، يكي از اين دو ساختمان خالي بود اما در ساختمان ديگر چند نفر زندگي مي‌كردند و به گفته مقام‌هاي مسئول در جنوب فرانسه، هشت نفر از ساكنان آن ناپديد شده‌اند. ضمن اينكه همزمان با ريزش ساختمان‌ها دو شهروند در حال عبور از خيابان بودند كه از سرنوشت آنها هم خبري در دست نيست. گفته مي‌شود بخت زنده پيدا شدن اين 10 نفر بسيار كم و احتمال آن نزديك به صفر است.

حادثه ساعت 9 صبح روز دوشنبه اتفاق افتاد و گروه‌هاي امداد سرتاسر شب مشغول كاوش بودند. پس از فرونشستن گرد و غبار ناشي از ريزش دو ساختمان، ماموران با حفره‌اي به عمق 15 متر در منطقه مواجه شدند. زير آوار بقاياي يك خودروي مچاله‌شده هم پيدا شده كه ظاهرا كسي درون آن نبوده است. از جمله ناپديدشدگان مي‌توان به زني اشاره كرد كه به ندرت از خانه بيرون مي‌آمد و زني ديگر كه هر روز دنبال دخترش در مدرسه مي‌رفت.

سوفي، دانشجوي 25 ساله رشته فلسفه و ساكن يكي از آپارتمان‌هاي ساختمان فروريخته از شب پيش نزد پدر و مادرش رفته بود و هنگام وقوع حادثه در محل حضور نداشت. او به خبرنگار فرانس پرس گفت: «از چند روز پيش درهاي ساختمان درست قفل نمي‌شد و خود من هم در آپارتمانم را به زحمت مي‌بستم. در اين چند روز نگران بودم كه در بسته شود، در خانه زنداني شوم و نتوانم بيرون بيايم.»

نيروهاي آتش‌نشاني بندر مارسي دو عابر آسيب‌ديده را به مراكز درماني هدايت و ساختمان سوم نزديك دو ساختمان فروريخته را خالي كردند. تصاوير گوگل استريت ويو وضعيت نابسامان يكي از ساختمان‌ها را پيش از ريزش آشكارا نشان مي‌داد و شكاف‌هاي بزرگ روي ديوارها كاملا پيدا بود.

کد N2002936

وبگردی