آفتاب

تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و گواتر

تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و گواتر

برنامه مدیریت جامع تالاب‌های مرزی خور باهو و خلیج گواتر نهایی شده و در انتظار تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان چابهار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر ابوالفضل آبشت مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به فرایند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های خور باهو و خلیج گواتر اعلام کرد: با بکارگیری رویکرد زیست‌بومی و مشارکت و همراهی دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی حاشیه تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و خلیج گواتر و در یک فرایند برنامه‌ریزی از پایین به بالا، برنامه مدیریت جامع تالاب‌های مرزی خور باهو و خلیج گواتر تهیه و برای تصویب به دست‌اندرکاران شهرستان چابهار ارائه شده است.

آبشت ادامه داد: با توجه به ارزش‌ها و کارکردهای ویژه این تالاب‌ها در سطح منطقه و بخصوص برای جوامع محلی، با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از خدمات ارائه شده توسط تالاب‌ها جهت توسعه و پیشرفت منطقه استفاده کرد و برنامه مدیریت جامع که با مشارکت و نظرات تمامی دستگاه‌های منطقه تهیه شده بستر مناسبی برای کار فراهم آورده است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ها با اشاره به تصویب و ابلاغ این برنامه در آینده نزدیک افزود: برای اجرای برنامه، اقدامات مناسبی در دبیرخانه تالاب‌ها انجام شده که با پشتیبانی‌ها صورت گرفته شاهد نتیجه اقدامات پیش‌بینی شده در منطقه خواهیم بود.

کد N2002918

وبگردی