آفتاب

صدا و سیما موفقت‌های دولت و ملت ایران را با صدای رسا بیان کند/ اگر ۸ کشور را هم معاف نکنند، نفت‌مان را می‌فروشیم

صدا و سیما موفقت‌های دولت و ملت ایران را با صدای رسا بیان کند/ اگر ۸ کشور را هم معاف نکنند، نفت‌مان را می‌فروشیم

رئیس‌جمهور تاکید کرد: صراحتا می‌گویند نمی‌گذاریم اقتصاد ایران فعال باشد و رشد کند و در همین مدت ۷ ماه گذشته امسال نسبت به سال قبل صادرات ما بیشتر است به معنای موفقیت نیست؟ اینکه ایران امروز می‌تواند نفت خود را بفروشد و خواهد فروخت حتی اگر این ۸ کشور را استثنا نمی‌کردند، موفقیت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت السلام حسن روحانی در مشست با مدیران ارشد وزارت اقتصاد و امور دارایی با تاکید بر اینکه رسانه و صدا و سیما باید موفقت دولت و ملت ایران را با صدای رسا بیان کند، تاکید کرد: مردم باید بدانند نمایندگان آنها چقدر موفق بوده‌اند. اینکه آمریکا ناچار می‌شود ۸ کشور را در خرید نفت استثنا کند در حالیکه گفته بود فروش ایران را به صفر می‌رسانم پیروزی ما و عقب‌نشینی آمریکا نیست؟

وی افزود: اینکه صراحتا می‌گویند نمی‌گذاریم اقتصاد ایران فعال باشد و رشد کند و در همین مدت ۷ ماه گذشته امسال نسبت به سال قبل صادرات ما بیشتر است به معنای موفقیت نیست؟ اینکه ایران امروز می‌تواند نفت خود را بفروشد و خواهد فروخت حتی اگر این ۸ کشور را استثنا نمی‌کردند، موفقیت است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه این بار با افتخار تحریم را می‌شکنیم چون غیرقانونی است و همه باید این کار را کنند، گفت: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ همه موظف‌اند روبروی آمریکا بایستند در تاریخ ایران چه زمانی سراغ دارید ایران یک طرف باشد سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آسیا و آفریقا کنار ایران باشند و آمریکا جز چند کشور تنها باشد؟ این موفقت بزرگ ملت ایران است، ما موفق شدیم، ملت ما موفق شد و آمریکا قدم به قدم از اهداف خود عقب‌نشینی کرد.

وی ادامه داد: مگر آمریکا نگفت حکومت دمشق را به رسمیت نمی‌شناسم؟ مگر نگفت در یمن عربستان را پیروز می‌کنم؟ چرا الان می‌گوید یمن راه حل نظامی ندارد؟ در کدام پروژه آمریکا موفق بوده است؟ در همین جنگ تجاری دنیا می‌بینید در آینده به ضرر چه طرفی خواهد بود؟

روحانی یادآور شد: امروز در جایگاهی قرار داریم که سازمان‌های بین‌المللی و دنیا و افکار عمومی با ما است و آمریکا از هر زمان دیگری سر به زیرتر است. قتل فجیع در استانبول، آبروی آمریکا را در تاریخ و دنیا برد. بحث سلاخی یک فرد و جنایت ۱۸ نفر نیست آمریکایی که انقدر حمایت کرد امروز چطور شرمنده و سر بزیر است و هر روز یه طور در باره این مورد حرف می‌زند.

ادامه دارد...

کد N2001316

وبگردی