آفتاب

کارگاه آموزشی آشنایی با نظریه‌ها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب و کارهای تعاونی در استان قزوین برگزار شد

کارگاه آموزشی آشنایی با نظریه‌ها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب و کارهای تعاونی در استان قزوین برگزار شد

معاون تعاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم، نظریه‌ها، مدل‌ها، الگوها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب‌وکار تعاونی‌ها با همکاری جهاد دانشگاهی استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهنوش بهزادپور (مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین) گفت: کارگاه آموزشی دو روزه آشنایی با نظریه‌ها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب و کارهای تعاونی با هدف آشنایی و ترغیب دست‌اندرکاران و علاقمندان حوزه کسب و کار استان با نظرات کارشناسی، ایده‌های خلاقانه، تکنینک‌های نوین و الگوهای موفق در بخش تعاون با همکاری مرکز جهاد دانشگاهی استان قزوین  برگزار شد.

وی درباره برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم، نظریه‌ها، مدل‌ها، الگوها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب‌وکار تعاونی‌ها اظهار کرد: این کارگاه با ظرفیت ۶۰ نفر از مدیران اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی، بازرسان، اعضای تعاونی‌ها و فعالان بخش تعاون، رؤسای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستانها و رؤسا و کارشناسان ستادی بخش تعاون به صورت تئوری و عملی در دو روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر افزایش بهره‌وری تاکید می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی بر حداکثر بهره‌وری از نیروی انسانی و منابع تاکید می‌شود که یکی از اهداف ما پررنگ‌تر شدن این مبا حث در حوزه تعاون است تا تعاونی‌ها به سمت بهره‌وری بیشتری بروند.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: در این دوره مبا حث مربوط به بهره‌وری مطرح می‌شوند زیرا با توجه به شرایط تحریم باید مقاومت اقتصادی صورت بگیرد. باید تعاونی‌ها توانمند شوند و تاب‌آوری آن‌ها افزایش یابد.

بهزاد پور با اشاره به  اهمیت آموزش  در ارتقای بهره‌وری و لزوم برگزاری کارگاه‌ آموزشی گفت: براساس نیازسنجی‌هایی که انجام شده است یک برنامه آموزشی وجود دارد که به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود. برخی از آموزش‌های کارگاه‌هایی که برگزار می‌شوند آموزش قوانین و مقررات و مباحث مربوط به تعاون و برخی دوره‌ها با مفاد مدیریتی است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در تعاونی‌ها وجود دارد، بیان کرد: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که تعاونی‌ها به صورت سنتی عمل می‌کنند و هنوز نتوانسته‌اند خودشان را با فضای کسب‌وکار و اقتصادی جدید وفق دهند. سیاست وزارت تعاون این است که با برگزاری چنین دوره‌هایی بحث بهره‌وری در تعاونی مطرح و نتایج خوبی گرفته شود.

وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی، در خصوص لزوم ارتقای بهره‌وری و ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش تعاون با تکیه بر ایده‌های نوین و عبور از فعالیت‌های کلیشه‌ای و الگوهای قدیمی و ارائه راهکارهای مبتنی بر خلاقیت و نوآوری مباحثی ارایه شد.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه آمادگی برگزاری دوره‌های تخصصی‌تر در این زمینه وجود دارد، گفت: انتظار می‌رود با برگزاری این دوره‌ها بهره‌وری به عنوان یک ضرورت در بین مدیران تعاونی‌ها مطرح شود.

کد N1999621

وبگردی