آفتاب

با ممنوعیت واردات لوازم خانگی چه کنیم؟

با ممنوعیت واردات لوازم خانگی چه کنیم؟

با توجه به پیامد‌های خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان، دولت ناگزیر به اتخاذ سیاست‌هایی است که بتواند کشور را از شرایط بحرانی فعلی عبور دهد.

با توجه به پیامد‌های خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان، دولت ناگزیر به اتخاذ سیاست‌هایی است که بتواند کشور را از شرایط بحرانی فعلی عبور دهد. اگرچه که می‌توان نقد های جدی نسبت به برخی سیاست‌های اعمالی داشت،‌ اما به نظر می‌رسد تمامی ما چه به عنوان شهروند و چه به عنوان فعالین صنعتی و بازار باید خود را متعهد و مقید به این سیاست‌ها بدانیم. از جمله سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی است که چند ماهی از اجرای آن می‌گذرد. این بخشنامه با نگاه جلوگیری از خروج ارز از کشور و همچنین حمایت از تولید کننده داخلی صادر شده است. برای خانواده‌هایی که هنوز اقدام به خرید این لوازم نکرده اند همراهی با این سیاست آسان است اما سوالی که پیش می‌آید این است که تکلیف خانواده‌هایی که اکنون در منزل خود از لوازم خانگی برند و خارجی استفاده می‌کنند،‌ چیست؟
سرویس لوازم خانگی
از قدیم گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است. مثلا بدیهی است که تعمیر لوازم خانگی سامسونگ از سرویس مرتب آن پرهزینه تر تمام خواهد شد. به همین دلیل به نظر می‌رسد اولین راه‌کاری که می‌توان به آن متوسل شد سرویس لوازم خانگی برند است. سرویس کاران در فواصل معین از دستگاه‌ بازدید کرده و در صورت مشاهده ایرادات ریزی که که در عملکرد آن اخلال ایجاد نمی‌کنند، اما رفع آن‌ها عمر مفید دستگاه را افزایش می‌دهد، رفع می‌کنند. با توجه به اینکه سرویس لوازم خانگی لزوماً منجر به تعویض قطعه و یا تعمیر نمی‌شود هزینه چندانی به شما تحمیل نخواهد کرد و می‌تواند از ایجاد مشکلات جدی و پرهزینه جلوگیری به عمل آورد. به عنوان مثال یخچال های ساید بای ساید دارای فیلتر آب هستند که سرویس کاران می‌توانند با تعویض به موقع آن از آسیب دیدن و لزوم تعمیر یخچال ساید بای ساید جلوگیری کنند.
تعمیر به جای خرید جدید
همواره با بالا رفتن قیمت‌ هر کالایی بازار تعمیرات آن گرم می‌شود، اما نکته‌ای که معمولا از آن غفلت به عمل می‌آید تشخیص زمان مناسب برای تعمیر است. بسیاری از خانواده ها تا زمانی که ایراد ایجاد شده،‌ حالا می‌خواهد صدای اضافه‌ی دستگاه باشد یا درست کار نکردن آن، به مرحله مختل کردن کامل کارکرد دستگاه نرسد به فکر تعمیر آن نمی‌افتند. طبیعی است که هرچه مساله ایجاد شده در مراحل اولیه تر باشد رفع و تعمیر آن آسان تر و کم هزینه تر است. از طرف دیگر هر ایراد در یکی از بخش های دستگاه می‌تواند باعث آسیب رساندن به سایر بخش‌های آن نیز شود. تصور کنید دو شاخه‌ی یکی از لوازم خانگی خراب شده باشد و این امر باعث قطعی و وصلی برق دستگاه شود. تعمیر این مشکل بسیار ساده و کم هزینه است اما در صورتی که به سرعت برطرف نشود حتی می‌تواند باعث آسیب رسیدن به برد اصلی دستگاه شود.
نکته پراهمیت دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد تخصص و تجربه فردی است که برای تعمیر لوازم خانگی به منزل شما می‌آید. به عنوان مثال تعمیر یخچال وستینگهاوس، از آن جهت که فراگیری کمتری در بازار مصرف خانوار دارد، نیازمند تعمیرکاری است که حتما سابقه تعمیر محصولات این برند را داشته و به عبارتی از افراد نمایندگی وستینگهاوس باشد. اگر چه که این به این معنا نیست که در تعمیر محصولات سایر برندها نیاز به تخصص و تجربه نیست. طبیعی است مجموعه‌های معتبر خدماتی که با تعداد زیادی تعمیرکار همکاری دارند می‌توانند گزینه‌های مطلوب تری برای تعمیر دستگاه‌ها باشند. زیرا این مجموعه ها متناسب با نوع و برند دستگاه معیوب شما،‌ مناسب ترین تعمیرکار را به خانه و یا محل کار شما اعزام می‌کنند.
از کجا تعمیرکار خوب پیدا کنم؟
شاید تا چند سال پیش که اطلاعات و فعالیت های هر تعمیرکار به نوعی جرو اسرار او محسوب می‌شد، پاسخ دادن به این پرسش کاری دشوار بود، اما امروزه با توجه به اطلاعاتی که از هر کسب و کار در فضای اینترنت وجود دارد،‌ با دقت به یک سری نکات می‌توان تعمیر کار مناسب را انتخاب کرد. به عنوان مثال می توان برای تعمیر یخچال سامسونگ از تعمیرکاران حاضر در نمایندگی سامسونگ کمک گرفت.
مجموعه مدرن تکنیک با  ارائه بهترین سرویس تعمیرات و نصب و راه اندازی لوازم خانگی اعم از تعمیرات تخصصی یخچال ساید بای ساید تعمیر یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، یخچال فریزر، ماکروویو و ... میباشد که برای ارتقا سیستم سازمانی خود اولین شرکتی میباشد که در جهت کم کردن هزینه های خانواده ها مشاوره تلفنی تعمیرات لوازم خانگی را راه اندازی کرده این امکان هزینه های خانواده ها را کم کرده و در وقت صرفه جویی میشود هزینه هایی از جمله ایاب و ذهاب تشخیص عیب و تعمیرات جزئی که خود افراد میتوانند با رعایت نکات ایمنی انجام دهند.

کد N1998443

وبگردی