آفتاب

تقدیر جانشین معاونت اجتماعی ناجا از مردم ایلام و خوزستان

تقدیر جانشین معاونت اجتماعی ناجا از مردم ایلام و خوزستان

جانشین معاونت اجتماعی ناجا از مردم استان ایلام و شهر مهران و استان خوزستان و مرزنشینان شلمچه و چذابه به‌علت نقش‌آفرینی شایسته در حماسه‌ی اربعین قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام‌والمسلمین «عسگر نجفی» در مهران، مراسم اربعین را این‌گونه توصیف کرد که اربعین حسینی(ع)، بخش تکاملی حرکت عاشورا و در راستای هدف حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، چون امام حسین(ع) خون رگ‌هایش که پربهاترین بخش وجودی انسان است در راه خدا ارزانی و هدیه کرد تا بندگان خدا را از جهالت نجات بدهد.

وی گفت: جهالت سطوح و اقسامی دارد و اساساً جهالت در مقابل یقین مطرح شده یعنی انسان وقتی از یقین دور می شود دچار جهالت می‌شود. در دوران صدر اسلام، جهالت بر جامعه حاکم بود و پیغمبر ما می‌فرمودند بیشترین ضربه‌ها را از همین جهالت کشید. در دوران امام حسین(ع) هم جهالت بر جامعه مسلمین تسلط پیدا کرده بود و امام حسین اگر حرکت نمی‌کرد، از دین خدا چیزی باقی نمی‌ماند.

جانشین معاونت اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز ما می‌بینیم که با وجود همه تلاش‌های شیطانی جبهه استکبار یک خیزش جهانی دارد شکل می‌گیرد و ملت‌ها توجه فوق‌العاده به امام حسین علیه السلام دارند و در واقع اربعین برای ما درس‌هایی دارد و خود اربعین یک اصل در میقات کمال است.

وی به فلسفه سبک زندگی اسلامی و واژه اربعین اشاره کرد و گفت: در سبک زندگی اسلامی هم به نوعی ‌۴۰ ، سن کمال است و در میقات حضرت موسی علیه السلام هم شاهدیم که این پیامبر در معرض یک اربعین قرار گرفت و در مجموع اربعین برای ما درس‌هایی دارد و باید در زندگی ما به صورت کاربردی جریان پیدا کند.

معاون اجتماعی ناجا یادآور شد: الحمدا... سال‌هاست که این حرکت عظیم، تجلی ویژه‌ای پیدا کرده و ما خدا را شاکر هستیم که در مجموعه نیروی انتظامی و در مسیر عملیات بزرگ تردد زائران اربعین ایفای نقش و از این منظر و جایگاه هم از مردم عزیز استان ایلام و شهر مهران و استان خوزستان و مرزنشینان شلمچه و چذابه تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1997689

وبگردی