آفتاب

تولید عسل طبیعی کشور در مناطق عشایری

تولید عسل طبیعی کشور در مناطق عشایری

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عسل طبیعی در کشور عمدتا در مناطق عشایری و توسط عشایر تولید می‌شود.

به گزارش ایلنابه نقل از از ­­روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی­ قندالی در نشست با مدیرعامل صندوق زنبورداران کشور به منظور بررسی همکاری‌های دوجانبه در سخنانی با بیان این که ورود به بحث‌های توسعه‌ای بسیار مهم است، اظهار داشت: فعالیت تشکل‌های عشایری عمدتا تامین نهاده دامی بوده و کمتر وارد بحث‌های توسعه‌ای شده‌اند.

وی با بیان این که تشکل‌های عشایری باید فعالیت‌های خود را به سمت فعالیت‌های توسعه‌ای سوق دهند، افزود:­ فرایند کار تشکل‌ها در قبل از تولید، حین تولید و پس از تولید و عرضه و فروش محصولات در بازار بسیار مهم است.

قندالی با اشاره به اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری، گفت: در طرح زنجیره تولید گوشت قرمز مشکلی در زمان تولید نداریم اما در پیش از تولید (اصلاح نژاد) و همچنین بعد از تولید مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که ورود به بازارهای جهانی بسیار مهم است، ادامه داد: ­برندسازی نقش بسیار خوبی در عرضه و فروش تولیدات و محصولات دارد.

مدیرعامل صندوق زنبورداران کشور نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این صندوق گفت: سرمایه صندوق زنبورداران کشور۲۰ میلیارد تومان است و ۲۵۰ اتحادیه و تعاونی زنبورداری با ۷۴ هزار عضو در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

بهزاد بانکی‌پور گفت: میزان تولید عسل در ایران ۸۴ هزار تن است که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن عسل تغذیه‌ای است.

وی با بیان این که رویکرد ما یک رویکرد توسعه‌ای است، افزود: یکی از کارهای ما تسهیل حضور زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در بازارهای جهانی و رویدادهای بین‌المللی است که در این راستا سامانه مبادلات کالا ایجاد کرده‌ایم که همه تولیدکنندگان و فروشندگان در آن جا حضور دارند و خدمات خود را ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: سامانه‌ای نیز برای ثبت آمار و اطلاعات بهره‌برداران و ارائه خدمات به آنان و همچنین شناسایی و رتبه‌بندی تشکل‌ها و زنبورداران راه‌اندازی شده است.

کد N1995851

وبگردی