آفتاب

موافقت رهبر انقلاب با عضویت سازمان پدافند غیرعامل در شورای عالی فضای مجازی

موافقت رهبر انقلاب با عضویت سازمان پدافند غیرعامل در شورای عالی فضای مجازی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از موافقت و اذن رهبر انقلاب با عضویت این سازمان در شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال طرحی که به مجلس داده شده بود در رابطه با عضویت سازمان پدافند غیرعامل در چند شورای عالی کشور این طرح مطرح شد که در کمیسیون امنیت ملی و صحن مجلس به تصویب رسیده بود که از این پس سازمان پدافند غیرعامل در شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی شهرسازی، شورای عالی زیستی، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری حضور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برای حضور در شورای عالی فضای مجازی، شورای نگهبان گفته بود که نیاز به اذن مقام معظم رهبری است و با موافقت ایشان بنا شد که سازمان پدافند غیرعامل جزو این شورا بشود که به ابلاغ رئیس‌جمهور تصویب مجلس شورای اسلامی و اذن مقام معظم رهبری تکیه دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: خدا این توفیق را داد که امروز به همراه همکاران در ایام تاسیس این سازمان خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که نقل به مضمون بیانات ایشان به این شرح است که ایشان گفتند موضوع پدافند غیرعامل بسیار پراهمیت است و بخش نظامی و غیر نظامی کشور باید کمک کنند و در این رابطه اقدام کنند که اگر به این مهم پرداخته نشود ممکن است خسارت‌هایی داشته باشیم. مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند به این دلیل که پدافند غیرعامل مربوط به موضوعات فناورانه است، در نتیجه بخشی علمی است و باید از ظرفیت دانشگاه‌ها هم استفاده کرد که یک پدافند غیرعامل علمی شکل بگیرد.

سردار جلالی افزود: با همکاری وزارت نیرو و قرارگاه خاتم و سازمان پدافند غیرعامل و دو شرکت دانش بنیان یک مرکز گاز رزرو ملی را از محل تولید سامانه تا اجرا و کنترل و بهره‌برداری راه‌اندازی کردیم که در هفته پدافند غیرعامل افتتاح خواهد شد.

وی گفت: تولید کالای بومی برای مراکز هسته‌ای و پتروشیمی‌ها و حوزه برق با تلاش‌هایی که انجام شده صورت گرفته است که پنج نوع محصول تولید کردیم که ارزشمند و پراهمیت است که امسال در پنجمین نمایشگاه محصولات پدافند بومی کشور در هفته پدافند غیرعامل به همراه ۶۰ محصول استراتژیک بومی آن را ارائه می‌دهیم که امنیت آن در آزمایشگاه‌های کشور به تصویب رسیده و برای کشور یک گام مهم است در این امر معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز نقش داشته است. شاید سال چهارم باشد که سامانه‌های بومی را بررسی می‌کنیم که یک سوم از نیازهای خودمان را تولید می‌کنیم.

سردار جلالی در بیان آخرین خبر گفت: رزمایش کنترل سیگنال‌رسانی صدا و سیما با فرض قطع ماهواره را خواهیم داشت و مفروض است که اگر ماهواره‌ها توسط دشمن قطع شود، همان مسئولیت سیگنال‌رسانی جایگزین ماهواره‌ها را داشته باشیم، با همکاری شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات این کار انجام شده است.

ادامه دارد...

کد N1995824

وبگردی