آفتاب

تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات خود از مجوز وزارت‌خانه‌‌ها بی‌نیاز شدند

تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات خود از مجوز وزارت‌خانه‌‌ها بی‌نیاز شدند

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: به همت اتاق تعاون یکی از موانع توسعه ای بخش تعاون از میان برداشته شد و تعاونی ها می توانند در ثبت تغییرات راسا عمل کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق تعاون ایران،‌ بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: پیش از این تعاونی‌ها مجبور بودند برای ثبت ساده‌ترین تغییرات نیز از وزارتخانه مربوطه مجوز بگیرند که با اقدامات و تلاش‌های  صورت گرفته، تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات، نیازی به مجوز وزارتخانه ندارند.

وی افزود: بخشنامه استقلال تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر و به بخش تعاون ابلاغ شد.

رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه تصریح‌کرد: در اجرای تکالیف مقرر در ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و به استناد مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ادارات ثبت شرکت‌ها صرفا در خصوص درخواست ثبت تاسیس شرکت‌های تعاون، اتحادیه‌های و اتاق‌های تعاون، ملزم به اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود.

وی گفت: تعاونی‌ها در رابطه با درخواست تغییرات ضرورتی به اخذ مجوز از وزارت مذکور ندارند.

رئیس اتاق تعاون ایران عنوان کرد: بر خود وظیفه می‌دانم این اتفاق مهم را به همه تشکل‌های تعاونی تبریک گفته و امید است که تعاونگران با آزادی عمل که در فعالیت‌ها ایجاد شده، بیش از پیش در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی منشا اثر خیر باشند.

لازم به ذکر است؛ احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی بخشنامه‌ای ضمن ابلاغ، نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه را برعهده مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و مدیران ثبت اسناد و املاک استان‌ها قرار داد.

استقلال تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌ها و عدم نیاز برای ثبت تغییرات به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۳۰ مرداد ماه سالجاری با اکثریت آرای هیات عالی مقررات زدایی به تصویب رسید.

 

 

کد N1994678

وبگردی