آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کشتی فقط حمله و کسب امتیاز نیست/ مجارستان میدان حضور جوانان نبود

کشتی فقط حمله و کسب امتیاز نیست/ مجارستان میدان حضور جوانان نبود

دارنده مدال برنز کشتی آزاد المپیک ۱۹۶۴ توکیو گفت: یک کشتی‌گیر ششدانگ و باتجربه در کنار حمله به حریف و کسب امتیاز باید روش حفظ نتیجه را هم بداند.

علی اکبر حیدری با توجه به نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای جهانی مجارستان به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه در این دوره از رقابتها به آنچه می خواستیم نرسیدیم. در این خصوص می توان دلایل مختلفی را نام برد که از آن جمله باید به عدم آمادگی مطلوب روحی و روانی بچه ها، عملکرد ضعیف کادر فنی و همچنین قرعه های سخت اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از آزادکاران به رغم برتری امتیازی بر حریف، در ثانیه های پایانی، امتیاز از دست داده و نتیجه را واگذار می کردند، گفت: این موضوع ارتباط مستقیمی بر نحوه راهنمایی یا کُچینگ مربیان کنار تشک دارد. زمانی که یک کشتی گیر ۵ امتیاز از حریف پیش افتاده، دیگر نیازی به حمله و کسب امتیازات بیشتر در ثانیه های پایانی نیست و او باید با کمک مربی بتواند این زمان کوتاه را با انواع و اقسام ترفندهای مختلف سپری کند. شاید حتی مجبور باشد مصلحتی اخطار و امتیاز بدهد اما نباید خودش را در موقعیت خطرناکی بیاندازد که حریف بتواند به اصطلاح سوار کار شود.

پیشکسوت کشتی کشورمان افزود: از قدیم گفته اند یک‌دانگ از ششدانگ کشتی این است که شما بتوانید از امتیازات پیش افتاده به خوبی دفاع کنید و نتیجه را به سود خود طی کنید. حفظ نتیجه و برتری در کشتی یک توانایی غیرقابل انکار است که کچینگ مربیان هم نقش زیادی در آن دارد.

حیدری ادامه داد: من از رسول خادم انتظار دارم این مشکل را به هر نحوی که خودش می داند برطرف کند چراکه ادامه این روند لطمات فراوانی به عملکرد تیم های ملی در آینده وارد می آورد.

وی در پایان به حضور برخی چهره های جوان در ترکیب تیم اعزامی به رقابتهای جهانی مجارستان اشاره کرد و گفت: مسابقات جهانی و المپیک به هیچ عنوان جای تجربه اندوزی برای جوانان نیست و این کشتی گیران باید در طول سال در تورنمنت های مختلف به کسب تجریه بپردازند. در نتیجه من اعزام چهره های کم تجربه و جوان به رقابتهای جهانی را به هیچ عنوان تایید نمی کنم.

کد N1994193

وبگردی