آفتاب
محمد طلایی:

شایستگی کشتی‌گیران بیش از اینها بود/ اعتماد به جوانان هزینه دارد

شایستگی کشتی‌گیران بیش از اینها بود/ اعتماد به جوانان هزینه دارد

مربی ارشد تیم ملی کشتی آزاد معتقد است لیاقت بچه ها بسیار بیشتر از کسب سه مدال برنز بود که بنا به دلایلی در جهانی مجارستان محقق نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طلایی پس از ناکامی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای جهانی مجارستان گفت: شایستگی بچه های ما بیش از اینها بود و سه مدال برنز ما می توانست سه مدال طلا باشد. پرویز هادی به جرات بهترین سنگین وزن مسابقات بود اما شرایط جدول به گونه ای بود که راه سختی را تا کسب مدال طی کرد.

وی ادامه داد: حسن یزدانی هم بعد از باخت برابر تیلور نشان داد خیلی بهتر از رقبای خود است اما به هر دلیل از جمله مسایل روحی و روانی گاهی آنقدر به کشتی گیر فشار می آید که نمی تواند به خوبی عمل کند.

طلایی افزود: علیرضا کریمی واقعا لیاقت کسب مدال طلا را داشت. عزت اله اکبری هم خیلی مفت فینال را از دست داد و نتوانست به آنچه که حقش هست برسد. دیگر ملی پوشان هم به هیچ عنوان کم فروشی نکردند و تا حد توان زحمت کشیدند.

مربی ارشد تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به انتقاد از حضور برخی چهره های جوان گفت: ما به خوبی به این موضوع فکر کرده بودیم چراکه نگاه ما به المپیک بعدی بود و پیامدهای این موضوع را هم به خوبی می دانستیم. مطمئن باشید اگر دوباره به عقب برگردیم باز هم از همین جوانان در اوزان مورد نظر بهره می بردیم. کشتی گیرانی مثل امیرحسین مقصودی، مجتبی گلیج و یونس امامی آینده سازان کشتی ما برای المپیک هستند. شاید باور نکنید اما ما جوان دیگری را هم در یک وزن دیگر در نظر داشتیم که اگر شرایط مهیا می شد او را هم در ترکیب تیم قرار می دادیم.

طلایی در ادامه افزود: باید روی این جوانان کار شود و طبیعتا این موضوع هزینه هایی دارد. ما باید به جوانگرایی و اعتماد به این جوانان روی بیاوریم و طبیعتا پیامدهای اینچنینی را هم تحمل کنیم. این جوانان تجریه و پختگی ندارند و باید با یک برنامه و نگاه المپیکی میدان ببینند.

وی در خصوص شکست لحظه آخری برخی چهره های باتجربه هم گفت: یک جایی در مبارزات کشتی ممکن است شرایط روحی و روانی کشتی یگر به هم بریزد. متاسفانه بسیاری از کشتی گیران ما برای این کشتی می گیرند تا بتوانند با کسب مدال و افتخار و جایزه های وعده داده شده، به وضعیت زندگی خود سر و سامان دهد. در نتیجه همین افکار باعث فشار روحی و استرس می شود که اگر نتواند کشتی را ببرد چه خواهد شد و به هیچی نمی رسد. این این فرهنگ ، سد بزرگی در برابر کشتی گیران است که باید از بین برود.

کد N1991518

وبگردی