آفتاب

رونق اقتصادی ایران، افغانستان و هند از مسیر توافقنامه چابهار

رونق اقتصادی ایران، افغانستان و هند از مسیر توافقنامه چابهار

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بدیهی است که هر سه کشور ایران، هند و افغانستان از همکاری‌ها بهره ‌مند خواهند شد و موجب رشد و رونق اقتصادی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اولین نشست شورای همکاری موافقتنامه تاسیس دالان حمل‌ و نقل و گذر بین‌المللی دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری افغانستان و جمهوری هند( موافقت‌نامه چابهار) برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پس از امضای این توافقنامه میان طرفین و براساس مفاد سه جانبه و به طور مشخص ماده ۹ و در راستای  اجرای آن این اولین نشست شورای هماهنگی است که در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۸ برگزار می‌‌شود. روابط سه کشور از جهات مختلف قابل اشاره است و این رابطه باعث توسعه در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی ادامه داد: بدیهی است که هر سه کشور از این همکاری‌ها بهره ‌مند خواهند شد و موجب رشد و رونق اقتصادی خواهد شد.

راستاد خاطرنشان کرد: ایران از موقعیت جغرافیایی و ممتازی برخوردار است و از طریق کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب چهارراه بی‌بدیلی در منطقه دارد و کشورهای واقع در حوزه‌های مختلف مانند روسیه، آسیای میانه، قفقاز، دریای عمان، اروپای شرقی ....را به یکدیگر متصل می‌کند و قادر به تسهیل مبادلات است.

کد N1991164

وبگردی