آفتاب

رحمتی یا حسینی؛ چه کسی مقابل ژنرال بازی می کند؟

رحمتی یا حسینی؛ چه کسی مقابل ژنرال بازی می کند؟

از لیگ سیزدهم به این طرف که رابطه امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی شکرآب شد و شماره یک استقلال را به مقصد پیکان ترک کرد، همیشه تقابل‌های این دونفر با چالش و حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش ایلنا، از لیگ سیزدهم به این طرف که رابطه امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی شکرآب شد و شماره یک استقلال را به مقصد پیکان ترک کرد، همیشه تقابل‌های این دونفر با چالش و حاشیه‌هایی همراه بود.  این موضوع باعث شد تا در فصل گذشته علیرضا منصوریان در بازی رفت حسین حسینی را مقابل ذوب‌آهن امیر قلعه درون دروازه قرار بدهد و در بازی برگشت هم وینفرد شفر انتخاب مشابهی داشته باشد. تا اینکه قبل از بازی برگشت مهدی رحمتى با دسته گل به سمت نیمکت ذوب‌آهن رفت و پس از چند سال قهر و کشمکش با قلعه‌نویی آشتی‌کرد. بعد از این آشتی‌کنان و البته  افت حسینی بود که سرمربی آلمانی استقلال تصمیم گرفت تا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر ذوب‌آهن در رفت و برگشت به رحمتی میدان بدهد. هرچند استقلال در مجموع رفت و برگشت صعود کرد اما عملکرد رحمتی برابر تیم ژنرال بهتر از حسینی نبود و در 2 بازی نتوانست کلین شیت کند. استقلال و قلعه‌ نویی دوباره در روز جمعه به هم می‌رسند و این رویارویی علاوه بر شرایط جدول، بازی آبی‌ها و سپاهان را حساس‌تر از قبل کرده است.

حسینی یا رحمتی؟

سوال اصلی این است که وینفرد شفر مقابل سپاهان به کدام دروازه‌بان‌اش بازی می‌دهد؟ رحمتی با ژنرال آشتی کرده اما هنوز برابر او انگیزه‌های خاص خودش را دارد. این انگیزه می‌تواند به او کمک کند تا با توان مضاعف درون دروازه بایستد. به خصوص که در آخرین تقابل هم برنده از میدان خارج شده است. اما از طرف دیگر حسین حسینی نمایش فوق‌العاده‌ای برابر سایپا داشت. نکته بعدی که شانس حسینی را برای فیکس بازی کردن افزایش می‌دهد بازی هوایی سپاهان و حضور مهاجمی مانند استنلی کی‌روش است. حسینی برخلاف رحمتی روی ارسال‌ها و توپ‌های هوایی ضعف ندارد که این موضوع می‌تواند به بسته نگه داشتن دروازه استقلال کمک زیادی کند. اگر اصل دست نزدن به تیم برنده را هم به این موارد اضافه کنیم می‌شود پیش‌بینی کرد که دروازه‌بان جوان آبی‌ها مانند فصل گذشته برابر تیم قلعه‌نویی دروازه‌بان استقلال خواهد بود. هرچند هنوز تا این بازی زمان نسبتا زیادی مانده و ممکن است تا آخر هفته هر اتفاق و خبری انتخاب شفر را تحت تاثیر قرار بدهد. به هرحال کار شفر برای مدیریت کردن دروازه‌بان‌هایی که هردو آماده و مدعی فیکس بازی کردن هستند کار دشواری به نظر می‌رسد! 

 

 

کد N1991108

وبگردی