آفتاب

از خودروهایی که ترددشان ممنوع‌ شد تا اتهام جدید فعالان محیط زیست

از خودروهایی که ترددشان ممنوع‌ شد تا اتهام جدید فعالان محیط زیست

واکنش عیسی کلانتری به خبر اتهام جدید فعالان محیط زیست،جریمه ۵۰هزار تومانی از فردا شامل چه خودروهایی می‌شود؟، کسر خدمت سربازی برای فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها نداریم، کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور، و... از جمله مهم‌ترین خبرهای تحریریه اجتماعی ایسنا در آخرین روز مهرماه است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز دوشنبه (۳۰ مهر) بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

[p] کسرخدمت سربازی برای فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها نداریم

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره پیشنهاد ارائه تسهیلات سربازی به فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها ارائه کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده پیرامون کسر خدمت سربازی در ازای فعالیت در سمن‌ها و تشکل‌ها اظهارکرد: این مساله از سال گذشته در قالب پیشنهادی از سوی وزارت ورزش و جوانان به ستادکل نیروهای مسلح ارائه شد و هیچ قانونی در این خصوص وجود ندارد. 

[p] معاینه فنی جعلی، تشخیص داده می‌شود/محیط زیست آلایندگی‌ها را کنترل کند

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه به واسطه دوربین‌هایی که پلاک را می‌خواند معاینه فنی جعلی تشخیص داده می‌شود و جریمه صورت می گیرد، به دقت در معاینه فنی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان ناظر در قانون هوای پاک باید در تمام بحث‌های مربوطه خصوصا آلایندگی، کنترل‌های لازم را داشته باشد.

پوریا محمدیان یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که برخی از شهروندان تهرانی که قادر به پاس کردن معاینه فنی در تهران نیستند برای اخذ آن به شهرستان‌های اطراف مراجعه می‌کنند و آیا برای این موضوع تدابیری اندیشیده شده است یا خیر؟ گفت: این مباحث قبلا وجود داشت؛ اما از زمانی که سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) به وجود آمد به عبارتی تمام مراکز معاینه فنی به این سامانه و سرور مرکزی متصل شدند و با این شیوه مشخصات و عمده تخلفات قابل شناسایی است و در حقیقت می‌توان گفت میزان خطاها به حداقل رسیده اما ادعا نمی‌کنیم که صفر شده است.

[p] توضیحات فخاری در مورد بازداشت تعدادی از اعضای شورای شهرستان‌های تهران

رئیس شورای استان تهران در مورد بازداشت تعدادی از اعضای شورای شهرستان‌های تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، الهام فخاری صبح امروز در نشست خبری که پیرامون ارائه عملکرد شورای استان تهران برگزار شد درباره بازداشت تعدادی از اعضای شورای شهرستان‌های اطراف تهران با بیان اینکه در مورد افراد بازداشت شده، سلب عضویت دائم نداشتیم، گفت: پرونده این افراد در سطوح مختلف بررسی می‌شود و همان اول حکم قطعی صادر نمی‌شود.

[p] کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور /لبنیات در سفره مردم کم شد

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح برخی چالش‌های تغذیه‌ای در کشور مانند کم‌خوری، بیش‌خوری و شیوع بیماری‌های غیرواگیر و کمبود ریزمغذی‌ها، در عین حال از تدوین سند تغذیه برای متمرکز کردن اقدامات در حوزه غذا خبر داد.

دکتر وحید مفید در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شعار روز جهانی غذا، گفت: شعاری که امسال سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای روز جهانی غذا اعلام کرده "رفتار یا فعالیت امروز ما آینده ما را می‌سازد، تلاش برای حذف گرسنگی تا سال ۲۰۳۰" است. این شعار به‌گونه‌ای با شرایطی که در حال حاضر در جهان می‌بینیم مرتبط است؛  به‌طوریکه در حال حاضر در بخشی از دنیا افرادی زندگی می‌کنند که حداقل تغذیه را هم ندارند، درحالیکه برخی کشورها از بیش خوری، چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن رنج می‌برند و سیستم‌های بهداشتی و درمانی آنها هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود.

[p] مدیریت پسماند در آرادکوه در شأن پایتخت نیست/ضرورت مدیریت‌ روان‌آب‌های غرب تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه پسماندهای آراد کوه و روان‌آب‌های غرب استان تهران از جمله منشاءهای اصلی ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) است، گفت: مدیریت پسماند در آرادکوه در شأن پایتخت و نظام نیست.

کیومرث کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بوی نامطبوعی که در محور فرودگاه امام (ره) استشمام می‌شود ناشی از فعالیت یک سری از کانون‌های آلاینده در محل است، اظهار کرد: در واقع استانداردی برای بوی سالم نداریم ولی چنانچه بوی آزاردهنده‌ای در نقطه‌ای استشمام شود، پیگیری می‌کنیم تا منشأ آن را دریابیم.

[p] واکنش عیسی کلانتری به خبر اتهام جدید فعالان محیط زیست

به دنبال انتشار خبری مبنی بر اتهام "مفسد فی‌الأرض" برای تعدادی از فعالان محیط زیستی که سال گذشته به اتهام جاسوسی بازداشت‌ شدند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اتهام جدید فعالان محیط زیست بازداشت‌شده، هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که در آخرین اظهار نظر، نسبت به تعیین تکلیف این فعالان تا پایان تابستان ۹۷ ابراز امیدواری کرده بود، امروز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اتهام جدید فعالان محیط زیست اظهار کرد: اتهام جدید فعالان محیط زیست بازداشت‌ شده، هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما موضوعاتی مطرح است.

[p] آمار کاهش ۷۰۰ هزار نفری مصرف کنندگان مواد مخدر درست است؟

در حالیکه دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدربا استناد بر آخرین شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر در سال ۹۵ اعلام کرد تعداد معتادان با کاهش ۷۰۰ هزار نفری نسبت به شیوع‌شناسی سال ۸۲ به دو میلیون و ۸۰۸ هزار نفر رسیده است، صفاتیان، از کارشناسان حوزه اعتیاد، ضمن رد این مقایسه معتقد است که این دو آمار قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

 سعید صفاتیان، مدیرعامل مؤسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از برخی اظهارات درمورد کاهش ۷۰۰ هزار نفری معتادان در دو شیوع شناسی اخیر مصرف مواد مخدر، این دو آمار را غیر قابل مقایسه دانست و گفت: پژوهشی که نتایج آن، آمار مصرف کنندگان را بیش از ۳ میلیون نفر اعلام می‌کرد از افرادی به دست آمده بود که وارد مراکز اورژانس می‌شدند، اما در تحقیقی که در سال ۹۵ انجام شد و آمار ۲ و میلیون ۸۰۰  هزار نفر را نشان می‌داد،  کارشناسان از افراد به شکل مستقیم در مورد مصرف مواد مخدر سوال می‌کردند، این درحالیست که چون نوع و جنس فرایند دو تحقیق با هم متفاوت است با هم قابل مقایسه نیستند.

[p] شریعتمداری: صدای رسای فقرا و گروه‌های خاموش در دولت و نظام خواهم بود

محمد شریعتمداری کاندیدای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دوره سیاستگذاری آمرانه به پایان رسیده است گفت: صدای رسای فقرا و گروه‌های خاموش در دولت و نظام خواهم بود.

محمد شریعتمداری کاندیدای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در فضای امروز کشور باید بیش از هر زمان دیگر حمایت اجتماعی از مردم و ارتقای تاب آوری آنها مقابل سختی‌های اقتصادی در دستور کار باشد گفت : در صورت کسب رای اعتماد مجلس، هم گوش شنوا و هم شنونده همراه و همدل برای اقشار آسیب پذیر و فقرا خواهم بود. همراه با آنها و با گفتگو و شنود با این عزیزان مسائل و مشکلات آنها را احصاء و پیگیری خواهم کرد. همچنین صدای بلند و رسای مطالبات و مدافع حقوق آنها در دولت و نظام خواهم بود.

[p] تاخیر۴ ماهه در پرداخت معوقات خرید خدماتی‌ها / جبران ۷۰ هزار ساعت کمبود نیرو

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری کلاس درسی بدون معلم شروع نشد و ۷۰ هزار ساعت کمبود نیرو از چند طریق جبران شد گفت: در پرداخت حقوق خرید خدماتی‌ها، چهار ماه تاخیر داریم که تلاش می‌کنیم به‌روز شود.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راهکارهای جبران کمبود ۱۸۰ هزار نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری اظهار کرد:‌ البته ۱۸۰ هزار کمبود معلم نداشتیم و کمتر از این تعداد بود. برای آنکه کمبودها را جبران کنیم با توجه به تحلیل‌هایی که انجام دادیم بسته‌ای را نهایی کردیم که بر اساس آن استفاده از نیروی حق‌التدریس به قوت خود باقی ماند و از حق التدریس آزاد و همچنین تدریس غیرموظف شاغلان بهره بردیم.

[p] توصیه‌هایی برای جلوگیری از ابتلای دانش‌آموزان به «شپش سر»

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت توجه خانواده‌ها به بهداشت فردی دانش آموزان اظهار کرد: خانواده‌ها جهت جلوگیری از آلودگی‌های انگلی در مدارس با کنترل بهداشت فردی کودکانشان با آموزش‌وپرورش همکاری کنند.

حسن ضیاءالدینی گفت: بلافاصله بعد از مشاهده دانش‌آموز مبتلابه شپش سر، اقدامات مراقبتی ازجمله توصیه‌های لازم و آموزش‌های خاص به دانش‌آموز و خانواده وی ارائه‌شده و برای پیگیری اقدامات درمانی، به شبکه بهداشت منطقه مربوطه معرفی می‌شود که در این مراکز نیز داروهای درمانی و نوع خاصی از شوینده‌های سر در اختیار دانش‌آموز مبتلا و خانواده وی قرار داده می‌شود.

ضیاءالدینی با اشاره به اینکه میزان شیوع در جهان در کودکان سنین ۴ تا ۱۲ سال است، اظهار کرد: میزان شیوع در کودکانی که در وضعیت اقتصادی و اجتماعی ضعیف‌تری قرار دارند، بیشتر است و مواردی همچون سطح پایین سواد والدین، موی بلند، عدم استفاده از متداول از شانه، فقدان حمام در منازل و دفعات کم استحمام می‌تواند از عوامل شیوع این آلودگی باشد.

[p]در ادامه پنج خبر اول و پربازدید تحریریه اجتماعی که از سوی مخاطبان انتخاب شده، آمده است:

واکنش عیسی کلانتری به خبر اتهام جدید فعالان محیط زیست

کسرخدمت سربازی برای فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها نداریم

کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور /لبنیات در سفره مردم کم شد

حمله میمون‌ها با آجر، جان پیرمرد هندی را گرفت

آخرین آمار مصدومان طوفان در خوزستان و ایلام

انتهای پیام

کد N1990781

وبگردی